marina-vitorlas-hajos-uzlet-hajozashu

Marina Yacht Sport

Budapest, San Marco utca 56, Magyarország
Útvonaltervezés Megnéztem a térképen

A Marina legfontosabb tevékenysége a nagykereskedelem. A hazai hajóépítés legjelentősebb alkatrész-ellátója.

A Marina Yacht Sport Kft. (MYS) neve szinte mindenki számára ismert, aki az elmúlt 28 évben a szabadidő hajózásban vagy különösen a vitorlássportban jelentkező alkatrészigényére keresett és minden bizonnyal talált is megoldást. 1988-ban Magyarországon az elsők között létrehozott vállalkozás a Cserhát utcai kis (majd egyre nagyobb) boltja fogalom volt a vitorlázók körében.

A MYS célkitűzése a kezdetektől napjainkig változatlan: vitorlázók és a vitorlázásban professzionálisan tevékenykedő partnereink, alkatrészigényeinek kielégítése megbízható és akár a high-tech minőséget képviselő gyártmányokkal.

Az első külföldi partnerek, a német Herm. Sprenger (HS) és Herman Gotthardt (GO, GT) után sorra kapcsolódtak be további jó nevű európai gyártók és 1991-re kialakult a jelenleg 28 céget felölelő képviseleti hálózatunk, mely az idők során alig módosult.

Az alkalmazottak folyamatos képzése és a vitorlássportban eltöltött összesen közel 100 év szakmai tapasztalata párosul ezzel az áruellátási háttérrel, így biztosítva hatékonyan a magyarországi hajóalkatrész-igények magas szintű kielégítését.

önálló kereskedelmi, logisztikai, gazdasági tevékenység
nagykereskedelmi részleg
hazánkban egyedülállóan széles vitorlássport specifikus kínálat
raktárbázis
saját eszközök és technikai háttér különféle problémák megoldására
szaktanácsadás
kötélfuxolás
igény esetén helyszíni szerelés, javítás, szervízelés
A Marina legfontosabb tevékenysége a nagykereskedelem. A hazai hajóépítés legjelentősebb alkatrész-ellátója. Kiskereskedelmi boltok áruellátásában csekélyebb szerepet játszik, de ez az üzletág is növekedésben van.

A Marina 1991-től kezdve vitorlás hajók értékesítésével is foglalkozik. Először a finn AVANCE típusú hajókat, majd a francia DUFOUR hajókat forgalmaztuk. Közben a hazai hajóépítés legjobb termékeinek eladásában is közreműködtünk. A Navalia hajóépítő üzem sikeres Regina szériájának első darabját, a “SZÁZAS” nevű hajót az 1999-es szezonban szponzorált hajóként, saját “Marinás” legénységgel és szerelvényekkel szerepeltettük a versenyeken és azzal minden lehetséges győzelmet learattunk.

Az üzleten túl

Cégünk a kereskedelmi tevékenységen túl aktívan részt vesz a szabadidő hajózás és a vitorlássport fejlesztésében és népszerűsítésében is. Ennek kiemelkedő állomásai:

A Budapest Boatshow megszervezése és ezzel a magyarországi hajókiállítások útnak indítása (1992);
a “Marina Kupa” egykezes vitorlásverseny (1992-1997), mely iskolát és hagyományt teremtett nem csupán a szólóversenyzésben, de a versenyrendezésben is, elsősorban a betétbójás előnyadási rendszerrel. Ott volt első ízben nézőhajó, a versenyzők vendéglátása és értékes díjazás a szponzorok bevonása révén. Ezek a kezdeményezések szerencsére azóta általánosan elterjedtek a hazai vitorlásversenyeken;
A Magyar Hajóipari Egyesület megszervezése (1992-95), melynek révén a hazai hajóipar bekapcsolódott a nemzetközi vérkeringésbe. Az egyesület elnöki posztját Kövendi Dénes töltötte be az első három évben olyan kiváló segítőkkel, mint Gyenese Balázs főtitkár és ifj. Kopár István elnökhelyettes.
A cég tulajdonosai és dolgozói ismert, többszörös magyar bajnok vitorlázók. 1990-91-ben az olimpikon finnes Ruják István, 1990-1992-ben a 470-esben 20 éven át az élvonalban versenyző Alb András, 1991-1997 között a hazai vitorlássport egyik legnagyobb tehetsége, a többszörös Kékszalag győztese, finnes olimpikon Litkey Farkas, 1994-1996-ban a földkerülő vitorlázó Bazsantik János, 1997-től Kutics Krisztián kétszeres Regina-bajnok, Marathon-kupa és Kékszalag győztes, majd 2005-ben a szintén olimpikon Czégai Péter segítették a MYS munkáját. Az MHE volt titkára pedig Solingban szerzett világbajnoki címeket és dobogós helyezéseket. A cég vezetője, Kövendi Dénes a 60-as években kalózban és csillaghajóban volt élvonalbeli versenyző, majd 1993-ben magyar bajnok, illetve 2 alkalommal Kékszalag győztes AX-ben, végül – de talán nem utolsóként – 2015-ben szerzett elsőséget a hazai Folkboat osztályban. Kövendi Eszter és Zsófia szintén számos bajnoki címet és dobogós helyezéseket szereztek különböző osztályokban.

A jelenlegi gárda szintén kiváló szakemberekből áll. Csizmadia Gábor önerős hajóépítőként igazolt le a Marinához. Egy 32 lábas hajót szinte maga épített meg egy asztalos segítségével. Néhány év megszakítással 2002 óta dolgozik nálunk. 2008-tól pedig Fülöp András, aki nem csupán kíváló műszaki érzékkel, de mára a vitorlásversenyzésben is számottevő eredményekkel rendelkezik.

Ezek a helyek is érdekelhetnek