ADDIO – a Kékszalag győztes 40-es balatoni cirkáló

ADDIO 40 / 3 

A legendás balatoni klasszikus cirkáló teljesen megújult az idei szezonra

Scharenkreuzer – a Klasszikus Cirkáló (angolul Square Metre Yacht vagy Skerry Cruiser, németül Scharenkreuzer vagy Schärenkreuzer) egy vitorlás jacht típusú hajóklasszikus cirkáló.

Ezek a hajók a balatoni vitorlássport ékkövei

Karcsú faborítású testük könnyedén hasítja a hullámokat, fehér vitorlájuk pedig az erősebb szelekben röpíti ezeket a hajókat.

Napjainkban sajnos ezekből a klasszikus cirkálókból pár darab szeli csak a Balaton hullámait, ebből egy az 1959-es Kékszalag győztese az ADDIO amely ma Vásárhelyi Ervin büszkesége!

Az ADDIO-nak a lénye nagyon nagy tiszteletet vált ki bennem, és mióta a hajó az egyedüli tulajdonom, én – sem időt, sem pénzt nem sajnálok, hogy ez a hajó olyan állapotban legyen ahogy a nevéhez illő! – Vásárhelyi Ervin

Mit érdemes tudni a hajó történetéről?

Fából készült 40-es cirkálóból jelenleg 4 db van a Balatonon, az ADDIO és testvérhajója a Tabu, a Kisnemere és a Glória.

  • Az ADDIO-t 1941–42 között építtette dr. Horváth Boldizsár. A terveket Benacsek Jenő készítette, és a Balatonfüredi Hajógyárban épült. Horváth Boldizsárnak ez volt a harmadik cirkálója, egy 22-es és egy 30-as után
  • 1943. április 17-én került sor a hajó vízrebocsátására. A hajót 1968-ig – haláláig – használta.
    Az ADDIO 8 bajnokságot és az 1959-es Kékszalag-győzelmet tudhatja magáénak
  • 1969-ben vette meg dr. Kiss László 110 ezer forintért
  • 1970- ben a víz alatti részeket felújították 100 ezer forintért
  • 1972- és 1979-ben új vitorlákat kapott
  • 1991-ben dr. Benda Ferenc és Vásárhelyi Ervin vásárolták meg
  • 1994-ben felújítják a hajót, és a nevét Il Gattopardora keresztelik át, ami a vitorlázók körében óriási felháborodást keltett
  • 2001-től Vásárhelyi Ervin az egyedüli tulajdonosa a hajónak
  • 2014-ben a hajót visszakeresztelik újra ADDIO-ra
  • 2016 szeptember – a hajó teljes felújítása
  • 2017 április – a hajó újra vízre kerül a badacsonyi kikötőben, szebb állapotban mint újkorában 🙂

A felújítás során készítettünk a műhelyben képeket

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU6

Félhomályban is csodálatos

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU1

Ervin felügyeli a felújítási munkálatokat

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU

Új, minden új teljesen

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU3

“Orrkabin” , és az árbóc tartó keret egy része a kép bal oldalán

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU2

Teljesen új külsőt kapott az ADDIO, éppen a sokadik lakkozás volt napirenden

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU4

Az árbóctartó keret, elég masszív, mondhatni bombabiztos

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU5

Belül is teljesen új szekrények és fa elemek kerültek beépítésre

És a vízretétel … 

A fotókat Vértesi Eszter készítette

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU20

Megérkezett a badacsonyi kikötőbe az ADDIO

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU8

Daruzás, a vízretétel pillanata

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU10

Tekintélyt parancsoló … a látvány miatt azt gondolhatnánk, hogy Monte Carloban vagyunk

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU11

H – 10671

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU12

ADDIO – Nincsenek szavak …

ADDIO 40 Balatoni Klasszikus Cirkalo Scharenkreuzer Vitorlashajo Vasarhelyi Ervin HAJOZASHU9

Vásárhelyi Ervin és az ADDIO 2017-es vízretétele

ADDIO Badacsonyi Kikot 2017 Vasarhelyi Ervin BALATON HAJOASHU

Adatok a hajóról:

  • Építés éve :1941-42
  • Első vízretétel: 1943. április 17.
  • Hosszúság: 15 méter
  • Legnagyobb szélesség: 2,25 méter
  • Merülés: 1,75 méter
  • Vízkiszorítás: 5,8 tonna

Senki ne akarja megvenni a hajót, nem eladó, az értéke felbecsülhetetlen! 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!