lisa-patucelli-lisa501-hajo-sailboat-sailing-vitorlazas-keszthelyi-yacht-kikoto-hajzoashu

LISA meghívást kaptunk élményhajózni

Van egy különleges hajó a Balatonon, akit úgy hívnak: LISA, 6 Kékszalag győzelmet tudhat magáénak! Élménybeszámoló következik …

Szeptember 28-a szerda van,  csörög a telefonom, a keszthelyi kikötőből hív Kiki. Hétvégén “bevetés” van mondja jó kedvűen, a meteorológusok napsütést jeleznek és 10-12 csomós szelet, ami közel jár ahhoz amit a LISA legjobban szeret.

Természetesen nem kellett kétszer invitálnia erre a fantasztikus nyár végi programra, hogy testközelből érzékelhessem (amire már nagyon régóta kíváncsi voltam amúgy is) a hajó különleges menettulajdonságát és a légkört ami uralkodik a fiatal, de nagyon profi vitorlázó srácok között a fedélzeten.

Kicsit sűrűre sikerült a “hétvégi” program, mivel előtte napon, pénteken reggel Balatonfüreden indult a Fa Nándor által létrehozott Balaton-kerülő Szólóvitorlás verseny is, ahol szintén jelenése volt a Hajozas.hu csapatának. Na jó azért annyira mégsem sajnáljuk magunkat a feszített “munka” miatt.

Dél körül érkeztünk szombaton Keszthelyre, ahol igazi nyári napsütés várt minket.

Vendéglátóink egy fantasztikus BBQ ebéddel kedveskedtek a kikötői étterem (Paletta Bistro) hangulatos teraszán, ami nem volt más mint egy – angus oldalas fóliás burgonyával és káposzta salátával! Nos … régen ettem személy szerint ennyire eltalált ebédet. Bárki aki erre jár próbálja ki, és ha azt mondja rá, hogy nem volt ízorgiája, akkor küldje a számláját nekem 🙂

lisa-patucelli-paletta-bisztro-angus-oldalas-lisa501-sailboat-sailing-vitorlazas-keszthelyi-yacht-kikoto-hajzoashu

A kiadós ebéd, na jó, fogalmazzunk inkább úgy, hogy lakoma, után irány átöltözés a randira …

LISA-t már előkészítette a csapat délelőtt, vitorlák rendben, mentőmellény mindenkin van, a szél fúj, a nap süt, a Balaton csak azt várta, hogy megjelenjünk a nyílt vízen.

Elindultunk … (közben kiderült, hogy részt veszünk a Szombati sorozat nevű versenyen)

Vitorlákat fel …

ami itt nem úgy működik mint egy sima hétvégi balatoni vitorlázás közben, hogy fogja az ember a kötelet egyedül és felhúzza, maximum egy kicsit rácsörlőz … komoly munka minimum 3 embernek mire a 105 nm-es / 50 kg súlyú nagyvitorla elfoglalja a helyét az árbócon, közben a legénység többi tagja egyensúlyban tartja a járművet, mindenkinek megvan a saját feladata, jut bőségesen.

lisa-patucelli-paletta-bisztro-vitorla-angus-oldalas-lisa501-sailboat-sailing-vitorlazas-keszthelyi-yacht-kikoto-hajzoashu

Következő lépés kicsit már egyszerűbb, felhúzni a fock vitorlát … mindenki a helyén, és a hajót mintha kilőtték volna 🙂

Az arcomon azonnal megjelentek a mosoly csíkok, ahogy száguldunk a napsütésben, ha másra nem is, de a hajó szélére kiülve (súlyként) 🙂 tudtak használni a srácok. Száguldoztunk pár egyenest a keszthelyi öbölben a verseny rajtja előtt, egy egy fordulót gyakorolva, hogy mindenki vissza szokjon a hajóhoz, mivel a Kékszalag óta nem mentek, szóval amolyan nyár végi bónusz / élmény menetre készültünk.

Íme egy videó összeállítás az eseményről:

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a LISA-nak ez nem volt igazi verseny, hiszen nem egy osztályban “fociznak” az átlagos vitorlás hajókkal, sem méretben sem sebességben, sem tudásban, de mégis volt egy kis versenydrukk, így nagy fölénnyel megnyertük a versenyt!

Pacsi pacsi mindenki mindenkivel, majd … szemtanúi voltunk a “kormányos poszt” ünnepélyes átadásának, ugyanis jövőre, már nem Büki Gábor irányítja a hajót!

lisa-captain-kormanyos-sailing-vitorlazas-keszthelyi-yacht-kikoto-hajzoashu

Köszönöm az élményt a LISA csapatnak… mert LISA tényleg csak egy van!

… és hogy mi lesz a folytatás ? Talán egy ilyen rohanó katamarán ? 🙂

lisa-extreme40-catamaran-paletta-lisa501-sailboat-sailing-vitorlazas-keszthelyi-yacht-kikoto-hajzoashu

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!