Nagyon rossz a Duna hajózhatósága – változás jöhet

A magyar Duna szakasz hajózhatósága fejlesztésének a tervezésére írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A Duna része a Transzeurópai Közlekedési Hálózat (TEN-T) belvízi részének – olvasható a Közbeszerzési Értesítőben.


A Kelet-nyugati hajózás szempontjából meghatározó a magyar Duna-szakasz, miután része a Rajna-Majna- Duna közel 3300 kilométeres víziút rendszerének. A magyarországi szakaszon évtizedek óta nem végeztek fenntartási-karbantartási munkákat, amelynek eredményeként ma már a hajózható napok száma 250 alá csökkent, így hajózhatósági szempontból nem felel meg a nemzetközi elvárásoknak.

A felmérések szerint a Szob-Déli országhatár közötti szakaszon összesen 31 helyszínen, összességében közel 52 kilométeren kell a hajózhatóság javítása érdekében beavatkozni, míg a Szap-Szob közötti szakaszon 12 beavatkozásra lesz szükség, 40 kilométer hosszúságban.

A tervező feladatai közé tartozik – egyebek mellett – a helyzetértékelő tanulmány és a környezeti hatástanulmányok elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése is.

Ajánlatot az tehet, akinek a megelőző három lezárt üzleti évben a nettó árbevétele elérte (összesen) a 800 millió forintot, amelyből a hajóút tervezésnek, a folyószabályozásnak és a hasonló munkák tervezésének legalább 400 millió forintot kell kitennie.

Az ajánlatok benyújtási határideje július 17.

(via napi.hu )

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!