Vízre bocsájtották az új Aida Perla tengerjáró hajót

300 méter hosszú és 37,6 méter széles hajó a Földközi-tenger nyugati partjai körül cirkál majd, mintegy 1.600 kabinjában összesen 3.300 utas helyezhető el.

Aida Perla Tengerjaro Utasszallito Hajo Siemens Mallorca Barcelona HAJOZASHU

Vízre bocsátották az új Aida tengerjáró hajót fedélzetén a Siemens automatizálási technológiájának eszközeivel

Az Aida flotta tizenkettedik tengerjáró hajójának, az Aida Perlának a keresztelőjére 2017. június 30-kán, Palma de Mallorca spanyol üdülőhelyen került sor. A Siemens az új vezérhajót a fő fedélzeti funkciók vezérlésére és felügyeletére szolgáló automatizálási technológia eszközeivel szerelte fel. Az Aida Perla mintegy 1.600 kabinjában összesen 3.300 utas helyezhető el. Az új utasszállító hajó az Aida flottának már a kilencedik olyan tagja, amelyet a Siemens technológia berendezéseivel szereltek fel.

Egy hajó zökkenőmentes haladását számos párhuzamosan futó, teljes mértékben automatizált folyamat biztosítja.

A Siemens Siship Imac tengerészeti automatizálási rendszere a Simatic PCS 7 folyamat-felügyelő és vezérlő rendszeren alapszik. A rendszer gondoskodik az összes fedélzeti felügyeleti, riasztási és vezérlési funkcióról annak érdekében, hogy lehetővé tegye az Aida Perla biztonságos és költséghatékony haladását. A biztonságirányítási, a klímaszabályozási és az önálló vészlekapcsolási rendszer elemeit is beépítették a Siship Imac rendszerbe.

Az Aida Perla a második tengerjáró hajó, amelyet Japánban, a Mitsubishi Heavy Industries Nagasakiban levő hajógyárában készítettek. Az új luxus tengerjáró már május elején elhagyta a hajógyárat, hogy megkezdje mintegy 15.000 kilométeres útját a Földközi-tenger nyugati része felé. Július elsejétől a 300 méter hosszú és 37,6 méter széles vízi jármű a Földközi-tenger nyugati partjai körül cirkál. A hétnapos hajóutak kiinduló, illetve célállomása Palma de Mallorca és Barcelona kikötője.