Magyar ezüstérem a svájci tókerülőn | Raffica és a 80. Bol d’Or
Ez az év az európai vitorlázásban a jubileumok éve. Itthon idén rendezik meg az 50. Kékszalagot, Svájcban pedig a hétvégén rendezték meg a 80. Bol d’Or tókerülő versenyt a Genfi tavon.
Az idei Bol d’Or tókerülő vitorlás versenyen egy magyar egység indult el a TaxiPhone Raffica csapata.
A Raffica és Király Zsolt neve nem ismeretlen Genfben sem, idáig 7 alkalommal indultak el melyből 3 alkalommal a dobogó legfelső fokán állhattak. A hajó maga összesen 6 alkalommal nyerte már meg ezt a neves viadalt, az első három alkalommal olasz legénységgel.
Szerkesztőségünk elkísérte a Rafficát a versenyre. Napokig figyeltük és követtük, hogy milyen munka és logisztika az amivel egy ekkora létszámú csapat eredményesen tud vitorlázni.
Az első versenyzők szerda hajnalban érkeztek meg és azonnal nekiláttak a helyszínen a Société Nautique de Genéve kikötőben előkészíteni az érkező szerelvény helyét.
… és a versenyzők szállását, ami nem volt más mint egy bunker, amelyet Genf város önkormányzata biztosít a csapatnak ingyenesen!!!
Genf nem tartozik az “olcsó” városok közé, ellenben nagyon drága, így ez óriási segítség a csapatnak, hogy nem kell szállást fizetniük.
Csütörtökön mikor a hajó és a mentő / kísérőmotoros is kiért, már kész állapotok várták őket.
A csütörtöki és pénteki napon mind a 25 fő megfeszített tempóban szerelte a hajót, daruzták, felkészítették a versenyre.
Egy új szponzor a TaxiPhone Premium matricája is felkerült a vitorlára.
A hosszú utazás és a hajó összeszerelése után csodálatos naplemente látványával zárta a csapat a napot.
A szombat reggeli rajt előtti daruzásra minden készen volt. Korai kelés, reggeli nyolckor, daruzás és a csapat kifutott a kikötőből a rajthoz.
Több mint 500 hajó rajtolt el 10 órakor a kikötő előtti vízterületről és kezdte meg a légvonalban 123km-es távot.
A TaxiPhone Raffica rajtja hibátlan volt, szépen fűzték át magukat indulás után a mezőnyön, gyenge szélben jó pozícióból kezdték teljesíteni a távot.
A mezőny elején a katamaránok és Király Zsolti csapata folyamatosan növelte előnyét míg a mezőny további része egy kicsit elszakadt tőlük.
Rekkenő hőség és elviselhetetlen uv sugárzás volt, nem is irigyeltük a versenyzőket, egyedül Genfi tó és partjának csodálatos látványa nyújtott egy kis felüdülést a versenyzőknek.
A verseny feléhez közeledve a szél teljesen elállt ekkor kicsit felzárkóztak az üldözők.
Le Bouveret városánál a Bol d’Or “keszthelyi bójájánál” a Raffica csapatának bőven akadt feladata. Szakadt az eső, a szélcsendben lassan precízen haladtak, mikor a terelő-bójánál egy az öbölben lévő folyótorkolatból beúszott méretes fadarab felakadt a hajó aljára. A srácok kénytelenek voltak megállítani a hajót és Weidinger György csapattársukat egy kötéllel leengedni a hajó alá, hogy kiszabadítsa a Rafficát fogságából.
A második helyezett TBS hajó ekkor kb. egy kilométerre rácsúszott üldözöttjére. A bójavételnél már jól látták egymást a versenyzők. Ekkor 9 órája vitorláztak a srácok, amikor végre elindultak visszafelé Genfbe.
Az öböl kijáratánál egy halzolásnál a vitorla megakadt a harmadik szálingban ez kb 15 méter magasan van.
A csapat egy vissza halzolással kiszabadította a vitorlát de ezzel a probléma nem volt megoldva. Félő volt, hogy a újra beakadhat ami a eltépheti a blisztert. Egy megoldás maradt, Kerekes Zsombit felhúzták az árbocra. Míg Zsombi szerelt odafent, a hajó jó tempóban haladt.
A csapat felszülten koncentrált, figyelte a hajó minden rezdülését nehogy megbillenjen ezzel veszélyeztessék társukat. Sikerült megoldani a problémát szépen vitorláztak a cél felé.
A szél nem erősödött, a gyenge szélre hatalmas vitorlákkal felszerelt TBS csapata folyamatosan lopta a távolságot.
A befutótól kb 15km-re lehetett a Raffica amikor elcsúszott mellette ellenfele. Pár perc múlva a TBS szélcsendbe ért és megállt. A fiuk kaptak egy kis frissülést a part felől és biztatóan megindultak. Szinte már visszavették vezető helyüket, fej fej mellett haladt a két hajó, mikor a szél fogyni kezdett. Lelassultak a hajók megint. Apró pici szélcsíkok voltak csak a tavon. A TBS egy ilyenen sikeresen meglépett, majd a befutónál az állandósult szélben meglévő előnyét megtartva befutott a célba első helyen.
A Raffica 17 óra 51 perc vitorlázás után ért a célba másodikként.
A nap folyamán 154km-t vitorláztak átlag 5 csomós sebességgel, maximum sebességük 12 csomó volt.
Gratulálunk a csapatnak!
Király Zsolt, Puskás Tamás, Pesti Gábor, Mónus Gyula, Török László, Borsos Miklós, Weidinger György, Kerekes Zsombor, Karácsony János, Kurucz Róbert, Klébert János, Juhász Zsolt, Cser László, Sárközy András. Kísérő motoros: Janakovits András, Németh Erika, Balázs Vilmos