flaar26rr-centomiglia-olaszorszag-tokerulo-vitorlas-verseny-sailing-hajozashu

Exklúzív Centomiglia beszámoló – Team Nelson

A 66. Centomiglia ugyan már lezajlott két hete, a hétvégén sikerült meglátogatnunk a Team Nelson csapatot, és exklúzív beszámolóval vártak minket!


” Szeptember 6-án, 4 nappal a verseny előtt indultunk Olaszországba. A hajót már vasárnap útnak indítottuk Király Zsolti (Raffica) vezényletével, így már Bogliaco-ban várt minket, ahová kedden délután 5 óra tájban érkeztünk meg.

A helyszínen Pénzes Boti (Kwindoo) várta csapatunkat, aki a verseny nyomkövetését szervezte. Ő segített nekünk a hajóhely, a szállás, illetve az egész kinttartózkodásunk menedzselésében. Mindenből a legjobbat kaptuk, ezúton is szeretnénk megköszönni Neki a segítséget.

A szállásunk Campionéban volt, ahol a leendő kikötőhelyünk is, vagyis mondhatni privát kikötőnk, hiszen Botinak hála egy teljesen elszeparált mini kikötőt kaptunk.

campione-italy-kikoto-centomiglia-flaar-boats-nelson-team-vitorlazas-sailing-hajozashu

Szerdán a hajó összerakása és a nevezés volt terítéken. Minden flottul ment, így a délutáni déli szélben tudtunk még egy kicsit edzeni, illetve felvitorláztunk a hajóval Campionéba.

A következő két nap a versenyre hangolódással, edzéssel és a helyi sajátosságok megismerésével zajlott. A Gardán a balatonitól eltérően elég speciális termik szél fúj frontmentes időben. Reggeltől délig fúj az északi Peler, majd körülbelül egy óra szélcsend után jön a déli szél. Ezenkívül a tó körüli domborzat erősen befolyásolja, hogy hol merre fordul a szél, így elég egyértelmű forgatókönyv van, merre érdemes menni és merre nem.

Az Extreme Sailing Team akkor már egy hete tartózkodott ott, kitaposták előttünk az utat és átadták nekünk a tudást, hogy miként lehet legkönnyebben a helyi mágusok szívéhez férkőzni, hogy megeredjen a nyelvük. Így az információszerzésben a helyi kikötői darus is nagy segítségünkre volt, aki némi folyékony kenyér ellenében serényen rajzolta teli a térképet: hol kell megfordulni, meddig lehet menni és nagy piros x-ekkel jelölte a „dead zone”-t, ahova semmiképpen nem szabad menni. A vízi programokon próbáltuk tesztelni a térképen látottakat, szokni a közeli nagy sziklákat (akár egy méterre is meg lehet közelíteni a partot) és a balatonitól eltérő hullámzást, amiben a hajó nagyon jól vizsgázott.

A pénteki napon a reggeli szélben terveztünk csak edzést, majd 1 óra körül levitorláztunk Bogliaco-ba ahol a helyi Optimistes reménységek kipróbálhatták a Flaar26 RR-t.

flaar26rr-centomiglia2-olaszorszag-tokerulo-vitorlas-verseny-sailing-hajozashu

Lajost a gyerekek és a tőlük kapott rajzok plusz energiával töltötték fel, így a délutáni hajófelkészítés után versenyre készen várhattuk a másnapi rajtot.


A 66. Centomiglia napja

flaar26rr-centomiglia5-olaszorszag-tokerulo-vitorlas-verseny-sailing-hajozashu

Szépen fújt az északi – tipikus Garda tavi időjárás volt – így a taktika adott volt, tudtuk merre kell menni és reménykedtünk, hogy még a délelőtti Pelér leállása előtt elérjük a Torbolei bóját, így lefelé még lehet csúszni gennakerrel a szélcsend előtt.

A rajt után szépen krajcolt a hajó a friss szélben, az egyetlen hiba talán, hogy Campione előtt kimaradt 1-2 visszaigazítás a sziklához, amivel pozíciót vesztettünk. Viszont azt tudni kell, hogy egy dönthető kieles hajóval kis területen forgolódva krajcolni egy sziklafal mellett, 50 hajó között nem is olyan egyszerű.

flaar26rr-centomiglia3-olaszorszag-tokerulo-vitorlas-verseny-sailing-hajozashu

Szerencsétlenségünkre a Torbolei bója előtt leállt az északi szél, így akik már vették a bóját nagy előnyre tehettek szert. Számunkra türelemjáték következett, amiben Lajos – a Balatoni szélviszonyokon edződve – szépen taktikázott, és a hajó bőszeles sebesség potenciálját kihasználva folyamatosan érte utol a meglépett versenytársakat. Innentől a versenyt gyenge szél jellemezte, ami jól feküdt a csapatnak.


A tó déli részén, amit csak „a gardai keszthelyi-öbölnek” hívtunk,  egy pár órás kényszerpihenő után újra megjött a szél, így már sötétben cirkált a csapat a befutó felé. Itt végre sikerült utolérni a közvetlen ellenfeleket a 9m-es kategóriában, akiknek a délelőtti szél leállásakor 20km körüli lehetett az előnyük.

flaar26rr-centomiglia4-olaszorszag-tokerulo-vitorlas-verseny-sailing-hajozashu

A célvonalat a Nelson Flottalízing Flaar26RR és csapata végül a 9m-es kategóriában a harmadik helyen szelte át pár perccel lemaradva az elsőktől. A kifáradt csapatot hazavontáztuk Campioneba, majd egy rövid napi összegzés után, felkészültünk a másnapi pakolásra.

Jövőre az idei tapasztalatokkal gazdagabban vágunk neki a versenynek és bizakodunk a még jobb eredmény elérésében.


A csapat tagjai:

Flaar 26RR – Nelson Flottalízing: Varga Lajos, Scharf Máté, Pay’r Egon, Solymos Dóra
Bravo 6.0 kísérő motoros: Déry Attila, Varga Bálint

flaar26rr-centomiglia1-olaszorszag-tokerulo-vitorlas-verseny-sailing-hajozashu

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!