Fehér Szalag. HUN3 Bogi. Ötödik hely. Törött orrsudár.
Bogi és a háttérben a Tihanyi Bencés Apátság, fotó © HAJOZAS.HU
“HUN3 Bogi” az egyik Extreme 40-es katamaránt követtük végig a Fehér Szalag Nagydíjon.
Fantasztikus szélben zajlott az idei Fehér Szalag Nagydíj június első napján.
A reggel 9-kor rajtoló Classic Round futamra és a félórával később kezdődött Izsák Szabolcs Emlékversenyre összesen 218 hajó adta le a nevezését. Kevés kivétellel mindannyian elrajtoltak, és közülük 190-en teljesítették is a Balatonfüred – Kenese – Siófok – Tihany – Balatonfüred távot.
Bogi az idei évben érkezett Keszthelyre.
Büki Gáborral beszélgettünk a verseny után
A rajtot a csapat egy kicsit “elaludta” és Alsóörsig álmosan mentünk a többi hajó után.
A többi katamaránnal ellentétben, akik inkább a Balaton közepe felé vitorláztak, ők azt a taktikát választották, hogy elmennek egészen a fűzfői öbölig és ott fordulnak a kenesei bója felé.
Ez végül egy rossz lépésnek bizonyult, mert a szél iránya nagyot változott, ezáltal hátrányba kerültek a kisebb szélben, de a jobb irányba hajózó versenytársakkal szemben.
A balatonkenesei bója után tempót váltott a csapat egészen Siófokig, ahol utolérték az RSM GC32-es katamaránt, akivel onnantól kezdve pár kilóméteren keresztül fej-fej mellett csatáztak. A kreuz szakaszon végül megelőzték az RSM hajóját, ekkor már majdnem Tihanynál jártak, onnan pedig már az előttük járó hajókat nem tudták utolérni a balatonfüredi befutóig, így az összetett 5. helyen ért célba a csapat.
A Fehér Szalag Nagydíjat a Fifty Fifty nyerte, erről ITT ÍRTUNK>>>
A verseny után a csapat, egyik új vitorláját szerette volna kipróbálni…
… szerelés lett a vége.
A vitorla felhúzás közben eltörte az orrsudarat, a szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez a hiba most jött elő és nem a Kékszalagon. Gábor elmondása szerint ez egy statikai hiba volt, hogy olyan helyre rögzítették a betekerőt ahol nem volt elég erős a karbon hozzá, és azonnal széttört.
A másik szerencse, hogy a svájci csapat akitől év elején megvették a hajót, szinte mindenből tartott tartalék alkatrészt, így az orrsudárból is, ezáltal a Kékszalag indulás nem került veszélybe, hiszen a csapat pár óra múlva kicserélte a hajó sérült elemét.
Végezetül váltottunk pár szót a jövő héten rajtoló Kékszalagról is:
Gábor szerint az idei 49. Kékszalag lesz a legnyiltabb és legtöbb esélyes hajóval rajtoló futam a verseny történetében.
Eztáltal egy rendkívüli izgalmakkal teli versenyt vár. Nagyságrendileg indulni fog 10-12 esélyes hajó, akik közül bárki nyerhet, ennek természetesen a szél erőssége lesz a legnagyobb befolyásoló tényezője. Van hajó amelyiknek a kis szél az előnyös van amelyiknek a közepes és az erős inkább, ezek közé tartoznak az Extreme 40-es katamaránok is. A napokban érkeztek meg az új vitorlái a csapatnak, amelyeket a holnapi napon fognak először kipróbálni, így még sok a tennivaló a Kékszalag rajtjáig, de minden adott egy sikeres versenyhez.