Juhász György a legnagyobb európai egykezes versenyen

A Silverrudder Dániában a Funen szigetet kerülő 134 tengeri mérföldes szólóvitorlás verseny mezőnye szombat reggel rajtolt.

A tervezett pénteki rajtot a nagyszámú jelentkező miatt szombatra halasztották. A célvonal – amely azonos a rajttal – így feltehetően nem vasárnap délig lesz nyitva, hanem hétfői érkezéssel is még lehet érvényesen teljesíteni a pályát
A verseny honlapja (elvileg nyomkövetéssel…): https://www.silverrudder.com

A résztvevők hét egytestű és két többtestű, félórás különbségekkel rajtoló kategóriákban versenyeznek. A Kolibri a “Keelboat Small” osztályban vitorlázik, ahová a 25-30 lábas egytestű tőkesúlyos hajók tartoznak.

Élő közvetítés a you tube-on a Silverrudder rajtokról: https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=JyKambUbeUM

Juhász György hajója a Kolibri 2012-ben épült. A Déry Attila tervezésű, sikeressé vált Flaar 26-os típus első darabja.

Fotó: Kopasz Balázs / Snewisport.hu

A Balatonon 8m Open osztályú, teljesen karbon hajó felhúzható tőkesúllyal és vízballaszttal (oldalanként kb. 250 liter) felszerelt.

A Kolibri Fazekas Lászlóé volt 5 éven át, aki sikeresen vitorlázott vele: legjobb szóló eredményei a TBS Nagydíj 2. és Keszhely-Kenese Szóló 2. hely volt. 2017-ben vásárolta meg a hajót Juhász Gyuri, amikor Laci lecserélte egy majdnem ugyanilyenre, a Fazék nevű Flaar 26 Air-re. A fő különbség a Kolibri (Flaar 26) és a Fazék (Flaar 26 Air) között az, hogy utóbbi nem vákuuminfúziós, hanem prepreg technológiával épül. Ez esetben nem folyékony gyantát szívnak át az építősablonba szárazon elhelyezett karbon kompozit rétegeken, hanem a szén erősítőanyag már eleve átitatott egy nagyon nagy viszkozitású gyantával, amely hőkezelés hatására térhálósodik (keményedik meg). Mivel nincs folyékony gyanta, lehetőség nyílik a méhsejt szendvicsmag alkalmazására, amelynek eredményeképp a test tömege a prepreg eljárás, illetve a karbon kompozit szerkezetben a zártcellás habnál könnyebb méhsejt anyagnak köszönhetően az amúgy is könnyű karbonszálas hajótest súlya tovább csökkenthető.

A 2017-es szezonban a Gyuri keveset vitorlázott az új hajójával, így éppen lecsúszott a Keszthely-Kenese Szólón a dobogóról, a MOL Nagydíj szóló balatonkerülőn viszont a dobogó 3. fokára állt Varga Lajos (Flaar 26RR) és Vörös Gábor (Fahajó 8M Pro) mögött.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!