Magyar esélyesekkel indul az olasz tókerülő a 67. Centomiglia

Magyar esélyesek a Centomiglián. Rögtön három egység is indul.

A magyar vitorlázók körében a legismertebb és legnépszerűbb külföldi verseny a Garda-tavi (Olaszország) Centomiglia tókerülő. Ide kezdtek először járni a magyar hajósok is. A Rund umhoz hasonlóan 1951 óta kerül megrendezésre. A Centomigliát immár évek óta egyhetes rendezvénysorozat és versenysorozat előzi meg.  A többversenyes körítés ellenére is a Centomiglia népszerűsége, vagyis a versenyen induló hajók létszáma rohamosan csökken.

Idén szeptember 9-én lesz a Centomiglia.

Három csapat fogta a hajóját, összecsomagolták, majd kiutaztak a Garda tó partjára, hogy versenyezzenek a nagynevű Centomiglián.

A Verseny szombaton reggel 8:30 kor rajtol a Gargnano városa elől. Fel kell hajózni Torbolehoz, majd onnan hátszélben a tó déli felén fekvő Desencano bójához, onnan vissza Gargnano főterénél lerakott befutást jelentő bóják közé. Az így, összesen kb 120 km táv megtételére maximum 24 óra áll rendelkezésre, ám a korábban említett rendszeres szél, várhatóan gyors hajózást tesz lehetővé.


Raffica – Libera

Libera – Egytestű hajó, 14-16 fős legénységgel, trapézzal, tőkesúly nélkül, 20m árboccal.

Méltán híresek a fiúk, mert már korábban nyertek itt tavaly (is). Mellesleg nem kis sikerrel. Király Zsolt csapata több tavon is nyert már kategóriát vagy abszolút számítás szerint. Az idei év számukra különleges, hiszen a hajójuk most 25éves, méltó győzelemmel szeretnék megkoronázni ezt a csodálatos évszámot, itt van a hajó szülőhazája is 🙂

raffica1-centomiglia-sailing-vitorlazas-gyozelem-bajnok-libera-olaszorszag-hajozashu


Extreme Sailing Team – Extreme 40 katamarán

Extreme 40 – Többtestű hajó, katamarán. Brutális sebességéről és alkalmazkodó képességéről hírhedt hajó.

A Kaiser Kristóf által kormányzott egység tavaly is indult a Garda, ahol nem sok választotta el őket a győzelemtől, így minden okuk megvan a bizakodásra. A katamaránozás a Garda tavon korábban nem volt jellemző, így a helyi csapatok nem rendelkeznek komoly tapasztalattal ebben a hajóosztályban. A Balaton kellemes szellőivel és néha tomboló viharaival, a Garda tavi szelekhez lehet igazodni. Reggel az ékszaki irányól megérkezik a 35-40 km/h-s szél, ami a déli órákban leáll majd délire fordul. És ezt minden nap megteszi. Így a fiatal magyar csapat joggal reménykedhet, hogy a profiljukba vágó, erős szelekben gyorsan az élre állhatnak.

Múlt héten a Trofeo Gorla futamán indultak a srácok, ahol a dobogó harmadik fokát szerezték meg:

Korán reggel indultunk a 8:30-as rajtra, ahova kb. 6 perccel később érkeztünk. Ennek oka, hogy a tegnap sérült árbocot reggel megpróbáltuk megjavítani, hogy a teljes vitorlafelületet használhassuk, de sajnos nem sikerült. Kis késéssel eredtünk a többiek után, akik teljes vitorlázattal rajtoltak. Kreuzban a rivai bójáig egészen a második helyig kapaszkodtunk fel. Nagyon gyorsak voltunk! Ezt a pozíciót sikerült majdnem végig megtartani, végül a befutóhoz közelítve az ITeligence M32 becsúszott elénk, komoly kockázatot vállalva. A tegnapi incidens után mi igyekeztünk egyben tartani a technikát, így végül a dobogó harmadik foka jutott nekünk. (Extreme Sailing Team Facebook beszámoló)


The RED – Extreme 40 katamarán

Többtestű hajó, katamarán. Brutális sebességéről és alkalmazkodó képességéről hírhedt hajó. Az idei Centomiglián a magyar hajó olasz-magyar vegyes csapattal indul, az olasz versenyzők, Lorenzo és Riccardo Tonini helyi vitorlázók, akik a parton és a vízen is nagy segítséget jelentenek. A magyar legénység a hajón: Sárközi András (kormányos), Sós Attila, Sallai Gábor és Nemes Attila.


KWINDOO alkalmazás

Van további magyar vonatkozása is a versenynek. A regatta közvetítésében részt vesz a magyar KWINDOO cég is, amely minden hajó részére egy új kommunikációs és nyomkövető rendszert biztosít. Mind a szervezők, mind a versenyzők számos funkciót kapnak amelyek segítik a kommunikációt, a közvetítést, illetve utóbb a teljesítmények kiértékelését elemzését. A rendszer jelentőséget jól jellemzi, hogy a szervezők nem haboztak és egyúttal kötelezővé is tették, illetve a használatba az olasz parti őrség helyi erőit is bevonják. Így, várhatóan a teljes mezőnyön túlmenően egyúttal mindenki számára láthatóak lesznek még a mentőhajók is.

IDE KATTINTVA LETÖLTHETŐ AZ ALKALMAZÁS 

kwindoo-sailing-app-vitorlazas-centomiglia-garda-italy-hajozashu

Innentől szabad a pálya, hogy minél szélesebb kör számára megnyíljon az eddig csak kevésbé, vagy távolból látható és mégis nagynevű esemény.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!