nacra17-katamaran-virag-flora-jankovics-gabor-olaszorszag-anzio-edzotabor-vitorlazas-sailing-hajozashu

Téli Nacra 17 katamarán edzőtábor – Virág Flóra

Az emberek többsége a szilveszteri ünneplés után egy-két napot lehetőleg tétlenül piheg. Nem úgy a sportoló, aki sikerekre vágyik és előre akar törni mezőnyben. Ő nem lazíthat, mert az ellenfelek sem teszik.

Tudjuk, hogy mennyit hajt, edz Érdi Mári. Tudjuk, hogy Berecz Zsombor újra felveszi a valenciai fonalat és visszatér a Devoti táborba, ahol már közel négy éven át hajtott London után a Laserből Finnbe szállva és azzal a rengeteg munkával a nemzetközi élvonalba jutva lett VB 7. és Európa-bajnoki ezüstérmes. Tudjuk, hogy a Vadnai-testvérek milyen rengeteg órát töltenek vízen és hogy készülnek most éppen a Miami Világkupa versenyre.

De nem csak ők hajtják megszállottan magukat. Ott vannak a vízen, akikről kevesebbet hallunk, mert még nincsenek a nemzetközi élvonalban, de nagyon igyekeznek oda kerülni.

Az olimpiai vegyespáros osztályban, Nacra 17 katamaránban hajt Virág Flóra és Jankovics Gábor.

Ők január másodikán hajnalban már Olaszországba utaztak, egyhetes edzőtáborba. A magyar páros jelenleg 67. a világranglistán. Anzióban három olasz csapattal edzettek, akik jóval előttük, a 36., 39. és 40. helyen vannak a decemberi ranglistán.

Ugyanígy edzettek decemberben és újra ott lesznek a tengeren februárban is.

Mi történik egy ilyen edzésen, Mennyit vannak a vízen és mit gyakorolnak? A Magyar Vitorlás Szövetségnek nyilatkozott Flóra.

Elmondja Virág Flóra edzésnapló-szerű beszámolója:

• Január 2-8. Nacra 17 Edzőtábor
  • Helyszín: Anzio, Olaszország
  • Edző: Matteo Nicolucci
  • Edzőpartnerek: Ratti/Porro, Bressani/Marianna, Ugolini/Giubilei

1. nap (vízen töltött idő: 3,5 óra)
Hajnali géppel indultunk el január másodikán, annak érdekében, hogy már aznap délután vízen tudjunk lenni. Közlekedési eszközök időben érkeztek meg, így már 11-kor leértünk a klubba. 3-8 csomós DK-i szelünk volt, amiben sebességet mértünk össze és futamoztunk. Nagyon jó volt a sebességünk. Az utolsó futam Amerika kupás formájú volt. Tervbe vették, hogy a medal race ilyen formátumú lesz Nacrában, amire már elkezdtük a gyakorlást. Vízi edzés után jött a száraz edzés, majd a videó elemzés, mely mindennapos program.

2. nap (vízen töltött idő: 1,5 óra)
Erős nyugati szél fújt másfél méteres hullámokkal. Vártunk, hogy egy kicsit legyengüljön és kimehessünk a vízre. Amint csökkent egy kicsit a szél ereje el is indultunk a vízre. Azonban rögtön el is állt és 5-8 csomóban edzettünk másfél méteres hullámok között. Amerika kupás futamokat csináltunk. Első futamban luvban rajtoltunk, majd elsőként vettük az első bóját, utána már tartottuk a pozíciót és megnyertük. Második futamban kint voltunk, így vissza kellett mennünk, a második szakaszban sokat közeledtünk a többiekhez, így volt is esély megelőzni őket, amely sikerült és másodiknak futottunk be.

3. nap (vízen töltött idő: 4 óra)
Délelőtt nem volt szél, így másfél órás fizikai edzést csináltunk, majd amint megjött a szél vízen is voltunk. 12-16 csomós É-ÉNY-i szél volt 0,6 méteres hullámokkal. Első feladat: hátszélben 2 hajó jobbra, 2 hajó balra, majd az edző beállt bójának és a leeline-t kellett eltalálni, illetve versenyezni odáig. Jó volt a sebességünk, általában elsőnek értünk oda. Második feladat hosszú krajcolás volt, sebesség összeméréssel. Harmadik feladat futamozás, rendes pályán. Sok rajt, pörgős futamok, mindenféle helyen végeztünk. Utolsó feladatként halzolás gyakorlása.

4. nap (vízen töltött idő: 2 óra)
20-30 csomós É-i szél, 8 C fokkal. Közel maradtunk a parthoz, ahol vitorlázható volt a szél. 3 futamot mentünk. Első futamban jött egy elég erős pöff és felborultunk. Második futamban nagyon jó lee rajtot csináltunk, majd meg is nyertük a futamot. Harmadik futamban nem sikerült olyan jól a rajt, azonban jó volt a sebességünk és a taktika választásunk, így másodiknak felértünk. Bressani felborult hátszélben, így megnyertük a futamot.

5. nap
30-35 csomós É-i szél. Nem mentünk vízre, így kondiztunk és a hajókkal foglalkoztunk, elméleteztünk.

6. nap (vízen töltött idő: 2 óra)
25-29 csomós É-i szél 4 C fokkal. Ismét közel maradtunk a parthoz, ahol 15-23 csomós szél volt, forgolódós északi széllel. Feladat futamozás volt. Nagyon hideg volt, kezeinket alig érezük, így volt aki hamarabb kiment a partra. Mi mindvégig kint maradtunk. Első futamban lee rajttal nagyon elhúztunk a többiektől és meg is nyertük a futamot. Második futamban nem volt jó a rajtunk, rögtön ki kellett fordulnunk, majd második helyen futottunk be.

Szeles napokban edzhettünk 3 edzőpartnerrel, ami nagyon jó volt. Örültünk annak, hogy 20 csomó felett még jobb volt a sebességünk.

Azokon a napokon inkább a Bressaniékkal versengtünk, annyira el tudtunk menni a többiektől. Ez számunkra egy nagyon nagy előre lépés, mert a Nacra mezőnyben ő top 15-ben szokott lenni. Egyértelműen érezhető a fejlődésünk edzőtáborról-edzőtáborra.

Következő edzőtábor február 13-26-ig lesz, 10 egységgel. Jönnek németek, osztrákok és ott lesz az edzőtáborban a riói bronz érmes, Thomas Zajac is.

Rövid videó az edzőtáborról ide kattintva megtekinthető >>>

Virág Flóra

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!