Milliárdos beruházással, 133 férőhelyes kikötőt építenek Révfülöpön

Hosszas tervezés, engedélyeztetés, társadalmi egyeztetés előtt áll még Révfülöp, hogy saját téli-nyári vízen-tárolásra is alkalmas kikötővel rendelkezzen, de a település vezetése elszántan dolgozik azon, hogy a volt teherkikötő területe a település egyik ékkövévé váljon.

A kikötő megépítésének terve nem egy mai ötlet. 1974-ben történt az első konkrét dokumentáció készítése, majd 1985-ben és 1999-ben, 2003-ban is készültek tanulmánytervek ezzel kapcsolatban. A közös a fenti előkészítésekben, hogy azon kívül, hogy elkészíttették a vélhetően már akkor sem olcsó dokumentumokat, semmilyen szakhatósági vélemény, engedély nem kötődik hozzájuk.

Kondor Géza, Révfülöp polgármestere 2010-ben még képviselőként, majd 2013 augusztusától már polgármesterként újból indítványozta a kikötő létrehozását, s már most tovább jutott, mint elődei.

A 2013 augusztusában kezdeményezett környezetvédelmi hatástanulmányt 2018 szeptemberében a másodfokú környezetvédelmi hatóság megfellebbezhetetlenül jóváhagyta, kimondva, hogy a környezetet a kikötő megvalósítása nem károsítja. A tanulmány elkészítésében részt vett a Magyar Tudományos Akadémia is – tájékoztatta a HAJOZAS.HU szerkesztőségét Kondor Géza.

Ezt most egy több lépcsős, a legjobb esetben is másfél éven át tartó tervezési, engedélyeztetési folyamat követi, így jó esetben 2020 tavaszán rendelkezünk majd a jogosultságokkal. Ezek birtokában lehet majd források után nézni, és ha ezen a nem egyszerű akadályon is átjutottunk, jöhet a közbeszerzés, amely szintén időigényes folyamat – tette hozzá a polgármester.

Révfülöp látványa a leendő kikötői területről

A konkrét gazdasági elemzések, tervezések hiányában a becsült bekerülési költség várhatóan meghaladja a település teherbíró képességét.

Így pályázati forrásokkal, esetleges hitelfelvétellel, illetve vállalkozások bevonásával tennék lehetővé a megvalósítás financiális hátterét.

Gondolkodunk olyan lehetőségen is, hogy akár évekre előre kiadunk kikötő helyeket, hogy bevételhez jussunk. Egy dologban azonban nagyon elkötelezettek vagyunk: garantáljuk azt, hogy a vízpart továbbra is nyitott marad, nem lesz kerítés, szögesdrót, kordon, építmények. Ezt akkor tudjuk szavatolni, ha az üzemeltetést, a működtetést az önkormányzat tulajdonában tartjuk – emelte ki Kondor Géza.

A mediterrán mintára megálmodott kikötőbe érkezve rögtön a település nyüzsgő életébe, a központba toppannak be az utazók.

A kikötő nem elvesz a közterületekből, hanem hozzáad.

– Hiszen épül majd egy 180 méteres csodálatos sétány növényekkel, világosítással, melyet egy kis hidacska köt majd össze a szárazfölddel, hogy tudjon a Balaton vize keringeni. A kőszóráson mély vízben pecázhatnak a horgászok, a hajók, összesen 133 darab, pedig a móló falához tudnak kikötni – mesélte a polgármester.

Ezen kívül több előnyt is felsorolt Kondor Géza a vitorláskikötő megépítésével kapcsolatban:

  • Ne kelljen más településre vinni a pénzüket azoknak a révfülöpieknek, akik vitorlással, elektromos kishajóval rendelkeznek.
  • A várható jelentős bevétel hozzájárul, hogy a település továbbra is fejlődhessen.
  • A burjánzó nádast meg lehetne állítani, mielőtt teljesen benövi a település legfrekventáltabb partszakaszát.

A HAJOZAS.HU megszerezte a látványtervet a révfülöpi kikötőről

A révfülöpi vitorláskikötőt, illetve az elszállítandó iszap mennyiségét úgy tervezik, hogy medre alkalmas legyen az 1,4 – 1,5 méter merülésű hajók fogadására.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!