uj-panama-csatorna-panama-canal-orias-hajok-teherhajo-hajozashu

Óriás hajók az új Panama-csatornán

KÉTÉVES KÉSÉSSEL KÉSZÜLT EL AZ ÚJ PANAMA-CSATORNA!

A 2007 óta épülő, 5,25 milliárd dolláros új csatornán háromszor nagyobb kapacitású hajók is átmehetnek, mint eddig.

Az 5,25 milliárd dolláros projektet hivatalosan a 48,2 méter széles és 300 méter hosszú, kínai tulajdonban álló, több mint 9000 konténert szállító Cosco Shipping Panama nevű konténerhajó áthaladásával avatták fel.

A Cosco Shipping Panama egyike azoknak a modern óriás-konténerhajóknak, amelyek mostantól használhatják ezt a vízi utat. Az új zsilipcsatornákon a korábbi árumennyiség háromszorosát szállító hajók is átkelhetnek.

big-ship-uj-panama-csatorna-panama-canal-orias-hajok-teherhajo-hajozashu


Az építési munkálatok elhúzódása és a sztrájkok miatt nagyjából kétéves késéssel pénteken átadott, kiszélesített vízi útvonal megduplázza majd a Panama-csatorna kapacitását.

Ugyanakkor az átadás olyan időszakban történt, amikor az olajárak csökkenése miatt megcsappant a globális hajózási forgalom, illetve a kínai gazdasági növekedés lelassult, márpedig Kína számít a Panama-csatorna második legnagyobb használójának.

Az 1999. december 31-én az Egyesült Államoktól panamai tulajdonba került.

A 77,1 kilométer hosszú, mesterséges vízi úton évente 14 ezer (naponta átlagosan 35-40) jármű halad át. Becslések szerint a Panama-csatornán keresztül bonyolódik a világ tengeri kereskedelmének nagyjából 6 százaléka.

dron-uj-panama-csatorna-panama-canal-orias-hajok-teherhajo-hajozashu

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!