Bogi az Extreme 40-es katamarán

fotó © HAJOZAS.HU

Napjaink trendje, hogy a hosszú távú tavi, tókerülő versenyeken a katamaránoké a főszerep, egyszerűen azért, mert gyorsabbak az egytestű hajóknál.

2010-ben a Kékszalagon már rajtoltak a Balatonon Extreme 40 típusú katamaránok, ráadásul olyan világsztárok kormányzásával, mint Roland és Andreas Hagara vagy Mitch Booth. Vesztükre nem fújt akkora szél, hogy érvényesíthessék sebességfölényüket az erősebb szélben, így legyőzte őket egy kisebb, könnyebb Ventilo 28-as, a NaturAqua, a szintén sokszoros világbajnok német Roland Gäbler kormányzásával.

2016-os szezonra már két hajó is magyar tulajdonba került és a Balatonra költözött. Ehhez hozzájárult az is, hogy az évek óta zajló Extreme Sailing Series versenysorozaton az Extreme 40-es típust a GC32-esre (ebből a típusból egy van a Balatonon) váltották, és a használthajó piacon aránylag “kedvező áron” jelentek meg ezek az amúgy méregdrága rohanógépek.

Bogi

Keszthelyen nem tétlenkedtek a téli időszakban. Új taggal bővült a magyarországi Extreme 40-es katamaránok száma. Hétvégén elsők között követtük végig a srácok edzését Keszthelytől – Badacsonyig.

fotó © HAJOZAS.HU

2010-ben építették a hajót, amely 2015 végéig az Extreme Sailing Series verseny sorozatban szerepelt, és mindössze két szezont száguldoztak vele (2013–2014). A hajó a svájci Real-Team csapaté volt, amely 2016-ban megnyerte a GC 32-es kupasorozatot. A katamarán újszerű állapotban van, és minden alkatrészéből rendelkezésre áll tartalék.

Gyors hajó, amely tíz csomó feletti szélben hozza a maximumot, az edzés alkalmával párszor belecsúsztunk a 20 csomóba. Magyarországon összesen három van ebből a hajótípusból.

A svájci Real Team csapat tagjai 2 napot töltöttek itt múlt héten, hogy tapasztalataikkal segítsék a hajó kezelését! A Keszthelyi Yachtkikötő legénységének reális célja idén a jó szereplés, az első öt hely valamelyike, hiszen az idei a Bogival tanulóév lesz, meg kell tanulni kezelni a hajót mondja Büki Gábor a hajó kormányosa.

Adatok:

  • hossza: 12,19 m
  • szélessége: 7,92 m
  • árbóc: 19 m
  • teljes vitorlafelülete: 100 négyzetméter (75 nm nagyvitorla, 25 nm orrvitorla), bő szélben 210 nm (110 nm genakker)
  • súlya: 1250 kg
  • sebessége ideális körülmények között: 30–40 csomó.
  • legénység: 5 fő + 1 motoros kísérőhajó 2 személlyel
bogi3-extreme40-katamaran-catamaran-x40-keszthely-lisa-sailing-vitorlazas-balaton-hajozashu

fotó © HAJOZAS.HU

bogi3-extreme40-katamaran-catamaran-x40-keszthely-lisa-sailing-vitorlazas-balaton-hajozashu1

fotó © HAJOZAS.HU

bogi3-extreme40-katamaran-catamaran-x40-keszthely-lisa-sailing-vitorlazas-balaton-hajozashu5

fotó © HAJOZAS.HU

bogi3-extreme40-katamaran-catamaran-x40-keszthely-lisa-sailing-vitorlazas-balaton-hajozashu4

fotó © HAJOZAS.HU

bogi3-extreme40-katamaran-catamaran-x40-keszthely-lisa-sailing-vitorlazas-balaton-hajozashu6

fotó © HAJOZAS.HU

bogi3-extreme40-katamaran-catamaran-x40-keszthely-lisa-sailing-vitorlazas-balaton-hajozashu8

fotó © HAJOZAS.HU

bogi3-extreme40-katamaran-catamaran-x40-keszthely-lisa-sailing-vitorlazas-balaton-hajozashu2

fotó © HAJOZAS.HU

bogi3-extreme40-katamaran-catamaran-x40-keszthely-lisa-sailing-vitorlazas-balaton-hajozashu3

fotó © HAJOZAS.HU

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!