Eladó, egy 1952-es, sebességi világrekordot tartó Ferrari motoros (600 LE) hidroplán
A verseny motorcsónak létrejöttében maga Enzo Ferrari is személyes szerepet vállalt, amely közel 70 éve tart fenn egy sebességrekordot.
Ez a történelem egyetlen Ferrari-hajtású hidroplánja. A jármű neve Arno XI, és 1952-ben építették egyetlen céllal, hogy sebességrekordot állítson fel a 800 kilogrammos hajóosztályban.
A híres motorcsónak versenyző Achille Castoldi már 1940-ben rekordot ért el a 400 kg-os hajóosztályban. 1952-ben megszakította a kapcsolatot az Alfa Romeo gyárral, amely a versenyzéséhez a motort szállította. Castoldi a 800 kg-os osztályban folytatta tovább a versenyzést. Egy új 3 testű hidroplánt építettek részére, amelyet egy 12 hengeres 4500 köbcentis 385 LE-s Ferrari motorral láttak el. Ez a hajó volt az Arno XI.
Amikor Enzo Ferrari megtudta, hogy a híres olasz Achille Castoldi motorcsónak-versenyző egy ilyen projekten dolgozik, ráadásul a csónakot Ferrari-vörösre festették, úgy döntött, hogy segítséget nyújt a Scuderia F1-es csapatán keresztül. A 385 lóerős Ferrari motor helyett, amelyet eredetileg a hajóba terveztek, egy még erősebb, versenyre előkészített Grand Prix motor került.
A metanol égésű 4,5 literes iker kompresszoros 600 LE-s erőművének köszönhetően 1953-ban megdöntötte az aktuális végsebesség csúcsot (242 km/h)
Most eladósorba került a DuPont Registry oldalon keresztül, ár nélkül
A rendkívüli versenyhajót 2012-ben az RM Sotheby’s árverésén már értékesítették, akkor 868.000 eurót adtak érte.
(via Robb Report)