A legnagyobb gond a műszaki elavultság. Emellett stratégiai kérdéssé vált a munkaerőhiány a hajósállományban, ami miatt idén már néhány járat is kimaradt.
A rendezvényen Magyarország bármely települése bemutathatja értékeit, tradícióit, ízvilágát, programjait, ezért érdemes jelentkezni az egyedülálló eseményre.
1968-ben építették az MHD Balatonfüredi Gyáregységében, majd 1975-ben főgépcserét hajtottak végre rajta. 1988-ban a Balatonfüredi Hajógyárban meghosszabbították.
A cég és a Turisztikai Ügynökség szakemberei tárgyalnak egy átfogó balatoni vízi-közlekedési koncepcióról, ami meghatározza majd a cég flottabővítésének irányát is.
A balatoni hajóközlekedés nem kielégítő színvonalú. A személyhajózás és a kompágazat árbevétele növekszik, de hitelekre van szükség a társaság működéséhez.
A badacsonyi kikötő felújítása nem várhatott tovább, a víz alatti részek alámosásait sürgősen pótolni kell. A Bahart saját erőből finanszírozza még idén.