Virag-Flora-Nacra-17-Junior-Vilagbajnoksag-Katamaran-HAJOZASHU

Virág Flóra és Molnár Dávid hatodik a Nacra17 junior vébén

Az aarhusi olimpiai kvalifikációs világbajnokság után a Nacra 17-esek Marseille-ben rendezett junior vébéjén szerepelt Virág Flóra és Molnár Dávid.

A korosztályos világbajnokságon elért 6. helyük nem lenne szétkürtölni való eredmény, hiszen nagyon kevés hajó állt rajthoz (nyolc egység), tehát a cím vagy a bevezető sor önmagában félrevezető lehetne. Nyilván nincsenek még ott  a nemzetközi élmezőnyben, mint ahol például a Gyapjas-testvérek járnak 470-esben, akik bronzérmet szereztek a junior vébén, vagy Vadnai Jonatán, aki szintén dobogós szerepléssel zárta több aranyat is hozó korosztályos világbajnoki szerepléseit a Laser Standard osztályban. Ám Flóráék eredménye is nagyszerű, egészen más okból.

Ha az aarhusi olimpiai kvalifikációs világbajnokságon az utolsók között végeztek volna, akkor sem érhetné őket szemrehányás. Ezzel szemben már ott is versenyben voltak a mezőnnyel és produkáltak két kiváló menetet is.

A szereplésük, a mutatott vitorlázásuk nem csak azért figyelemre méltó, mert idén ültek egy hajóba, vagy mert az új Nacra 17-esük is friss darab. De ez az új hajó más, mint a korábbi, mivel az egész osztály átalakult a Riói Olimpia óta. Akkor egy kétszemélyes katamarán volt, ma már egy foileres, vagyis friss szélben a vízből kiemelkedve, az uszonyain szárnyalva repülő kéttestű a Nacra 17. Vagyis egészen más tudást és képességeket igényel a hajó kezelése.

Flóráék megtehették volna, hogy nem mennek erre e két versenyre, csak sokkal több edzés után, de ők vállalták a kockázatot. Ebben a döntésben ott rejlett az a veszély, hogy a mezőny végén vergődnek és küszködnek, az eredményt pedig magyarázni kell.

De ők tehetségesek és elszántak, amit a két versenyen elért eredményeik igazolnak. Érdemes hajtaniuk, és érdemes lehet őket támogatni! A céljuk a 2024-es Olimpia.

Ott már a legjobba között lesznek a felnőttek között is!

Ruji
Alábbiakban Virág Flóra beszámolója olvasható módosítás nélkül:

Május közepén kaptuk meg a hajót, így elég friss csapatnak számítunk az osztályban.

Augusztus elején Aarhusban a világbajnokságon mérhettük össze a többiekkel először a sebességünket, majd augusztus végén Marseille-ben a junior világbajnokságon az U23 korosztály versenyzőivel. 2024-es olimpia helyszínén rendezték meg a junior vébét Nacra 17, 49er és 49er FX hajóosztályoknak. Sajnos edzőnk, Federica Salvá nem tudott eljönni a versenyre, de mi így is bevállaltuk a vébét.

Verseny előtt 5 nappal érkeztünk a helyszínre, hogy megismerjük a környezet sajátosságait.

Két napon sikerült a többiekkel közösen edzeni, nagyon jó volt, hogy több nemzet edzője is segített nekünk mind az edzés, mind a verseny alatt. Többi 3 nap nem tudtunk vízre menni az erős misztrál miatt. Verseny alatt sem volt jobb dolgunk a széllel. Első nap 5 és a 12 csomó közötti szélben volt 3 futamunk, hol a jobb hol a bal oldal kedvezett. Második nap szél hiányában nem volt futamunk. Harmadik nap elkezdett lecsapni újra a misztrál. 20-25 csomós szélben megrendezték a napi 3 futamot. Negyedszélben nagyon jó sebességünk volt, első szakaszokon 1-3-ban mindig felértünk. Hátszélben azonban látszódott az fél-egy éves különbség a többiekhez képest, jobban tudták kezelni a hajót a nagy hullámokban. Negyedszélben amit lehetett visszahoztunk, így sikerült mennünk két 4. helyezést is. Negyedik nap túl erősnek bizonyult a szél, ismét nem volt futamunk.

Utolsó nap volt a legjobb. Partközelben volt a pályánk, ahol a rajtvonalnál 5 csomós szél volt 90 fokos lengésekkel, az első bójánál 25 csomó. 1 órás halasztás után elrajtoltatták a mezőnyt. A szél egyre erősödött, alap 25 csomó 35-ös ráfújásokkal. Negyedszélben ismét nagyon jó volt a sebességünk, azonban a bójavételnél elszakadt a genakker fallunk, így genakker nélkül kellett teljesítenünk a futamot, így is a 4. helyet szereztük meg. Befutó után rögtön kötelet kezdtünk cserélni, amikor felhúzták a parti halasztást és aznap nem volt több futamunk.

Örültünk volna még futamnak, komfortosan éreztük magunkat a plusz 25 csomós szélben, ahogy az eredményünk is javuló tendenciát mutatott a szél erősödésével.

Nagyon örülünk, hogy végül 3 hónap foilerezés után bevállaltuk ezt a két nagy versenyt. Rengeteget tanultunk és fejlődtünk. Jól esett többször visszahallani az edzőktől és versenyzőktől a két vébén, mennyire csodálkoznak azon, hogy milyen gyors tempóban haladunk a tanulásban. A junior vébén sikerült több csapattal is jó kapcsolatot kialakítani, ami a jövőben a lehetőségeinket tágítja. Folytatjuk edzéseinket olasz edzőnkkel és szervezzük a többi Nacra 17-es csapattal a közös téli felkészülést.”

Virág Flóráék a megrendezett futamokban sorrendben 6., 5. (7.), 4., 4., 7., 4. helyen végeztek, így az összetettben a 6. helyen végeztek.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!