Az újabb helyszíni szemle, valamint a víz alatti kutatás első eredményei alapján a szakértők megállapították, hogy a hajótestet külső sérülés nem érte.
A hajón elegendő élelmiszer, ivóvíz és üzemanyag van, a személyzetet egyelőre nem fenyegeti veszély. Helyenként két méternél is nagyobb a jégvastagság.
A kompok a szántódi révben várakoznak. A Balatoni Hajózási Zrt. szakemberei folyamatosan jégmenetesítik a hajók melletti területet, biztosítva, hogy a jég ne tegyen kárt a hajótestben .
Szerbiában 2000 méter hosszan alakult ki álló jégtorlasz. Magyarország 15 emberrel a fedélzeten – indította útnak a Baján állomásozó „Jégtörő XI.” és a „Jégtörő VI.” nevű hajóit.
Hétfőtől ismét menetrendszerűen, azaz félóránként közlekedik a komp a mohácsi átkelőnél. Az első járat 5 óra 20 perckor indul, azt követően 6 és este 9 óra között félóránként.
Szerbiának csupán egyetlen használható jégtörő hajója van, így a korábbi években is Magyarországtól kért segítséget, illetve magyar hajókat bérelt ki a jég feltörésére.
A Paksi Vízirendészet parancsnoka elmondta, hogy ők sem hajóval, hanem gépkocsival látják el a járőrszolgálatot. Folyamatosan ellenőrzik a Dunát, a mellékágakat, a partot.
A jég több hajózási jelzést elsodort a Győr és Budapest közötti 150 kilométeres szakaszon, ezeket ellenőrzik, illetve helyeznek ki új bójákat, illetve ellenőrzik a hidak állapotát is.