1,9 milliárd dolláros veszteség a Maersknél

Két és fél Quaestor-ügynyi veszteséget hozott össze a dán Maersk cég egyetlen év alatt

A világ legnagyobb teherszállító cége, a főleg tengeri konténerszállító (de olajipariban is aktív) dán A.P. Moller-Maersk A/S akkora veszteséget hozott össze, mint dán cég még soha: a 2016-os évet

1,9 milliárd dolláros veszteséggel (550 milliárd forint) fejezték be, ami azért is csalódás lehet, mert az elemzők egymilliárd dollár körüli nyereséget vártak. De arra nem számíthattak, hogy a cég le fog írni 2,7 milliárd dollárnyi értéket, főleg az olajmezőinek és más szolgáltatásainak értékéből.

A Maersk részvényei 6 százalékot estek, miután napvilágra kerültek az adatok.


Bajban a szállítók

Ha egy szektor legnagyobb vállalata bajban van, akkor általában a szektor is bajban van. Így van ez a tengeri áruszállítással. Egy másik nagy játékos, a dél-koreai Hanjin még ősszel kért csődvédelmet maga ellen. Pár napra rá azzal simult el az ügy, hogy a cég egyik legnagyobb részvényese, a Korean Air kisegítette őket egy 54 millió dolláros hitellel.

A bajok fő oka az volt, hogy a hét bő esztendőt követő hét szűk váratlanul csapott le – mondta el az Origónak Nagy Gábor, a kínai állam tulajdonában álló COSCO Shipping Lines magyarországi vezetője a Hanjin kapcsán. A világkereskedelem csak nőtt és nőtt a kilencvenes évek közepe és a kétezres évek vége között. A vállalatok pedig kapacitásban versenyeztek egymással.


A Maersk hosszú távon is bajban van, hiszen hatalmas túlkapacitás alakult ki a világ teherszállítási piacán, de a dánok inkább előre menekülnek: megvették egy német versenytársukat, a Hamburg Süd-ot, és további piaci részesedést akarnak szerezni. Persze ennek is betehet, ha esetleg középtávon egy komolyabb kereskedelmi háború indulna. (Bloomberg)

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!