Turbinaszállító hajót épít a Siemens
A világ egyik legnagyobb „célszerszámja”: turbinaszállító hajót épített a Siemens
A Wind Power Esbjergben mutatta be a Rotra Ventét.
A tengeri szállítás és a Ro-Ro-rakodás a Siemens 2015-ben elindított új tengeri logisztikai koncepciójának kulcsfontosságú eleme. A vállalat épp ezért üzembe helyezte az első speciális szállítóhajóját, a Rotra Ventét. A közvetlen hajtású tengeri szélturbinákat játszi könnyedséggel lehet vele szállítani. A 141 méter hosszú hajó fordulónként több 8 megawattos gondola szállítására képes. A turbinagondolákat a németországi Cuxhavenben rakják be a Rotra Ventébe, amely aztán az Északi- a és Balti-tenger összeszerelő kikötőibe viszi azokat. Nem lesz sokáig egyedül a hatalmas hajó: testvérhajóját várhatóan 2017 tavaszán fogják leszállítani.
A gondolákat a sós tengervízpermettől eltolható tető védi, amely az esetleges darus rakodás esetén félrecsúsztatható.
A tervezés során egy konténerhajó meglevő törzsét vették alapul, és ezt alakították át az új célnak megfelelően Hollandiában, a Hardinxveld-Giessendamban levő hajógyárban. Az új berendezés része egy széles íves kapu, amely lehetővé teszi a Ro-Ro hozzáférést az átalakított rakodófedélzethez. A fedélzet kialakításának köszönhetően a hajó képes akár kilenc szélturbina toronyrész vagy három-négy rotorlapát-egység szállítására is fordulónként.
Az új Ro-Ro szállítóhajónkkal, a Rotra Ventével a költséghatékony tengeri szélerőművek logisztikájának új korszakába léptünk
– jelentette ki Michael Hannibal, a Siemens Wind Power tengeri üzletágának vezérigazgatója.
Amikor az angliai Hullban és a németországi Cuxhavenben létesített új üzemeink teljes kapacitással működnek, valamint ha a gyártó és összeszerelő hálózatunkat összekötő mindkét Ro-Ro hajó üzembe áll, akkor várhatóan 15–20 százalékos megtakarítást érünk el a logisztikai költségek terén a jelenlegi szállítási eljárásokhoz képest. Ez újabb fontos tényező ahhoz, hogy csökkenthessük a tengeri szélerőművek által előállított elektromos áram költségét.