A magyar Raffica csapat nyerte a Bol de Vermeil-t

A délutáni vihart okosan átvészelve győzött a magyar hajó

A 81. Mirabaud Bol d’Or tókerülő versenyen, amely az egyik legjelentősebb belvízi vitorlás verseny a Kékszalag, a német Rund um és az olasz Centomiglia mellett, ismét a leggyorsabb egytestű vitorlásnak bizonyult Király Zsolt vezetésével a Raffica Libera és tizennégyfős csapata.

A légvonalban 123 kilométer hosszú tókerülő pályán Király Zsolték magabiztosan vezettek féltávnál a bouveret-i pályajelnél, ám a visszaúton a tó közepénél egy átvonuló zivatar heves viharában könnyű Libera hajójukkal túlélő üzemmódra kellett váltaniuk. A vitorlákat időben lehúzva, a hajót a heves széllökések és jégeső közepette stabilan tartva vesztegeltek.


A szél csendesedésekor az időközben eléjük került hajókat a hátralévő harminc kilóméteren utolérték és újra megelőzték.

fotó © Loris von Siebenthal

 14. helyen értek célba. Előttük kizárólag többtestű hajók, Décision 35-ösök és Ventilo M2-esek értek célba, így 2012, 2013 és 2016 után negyedszer is újra ők nyerték a Bol de Vermeilt, a legjobb egytestű hajónak kiírt díjat.

A versenyt abszolút sorrendben a Ladycat powered by Spindrift katamarán nyerte. A Décision 35-öst, amely negyedszer győzött a Bol d’Oron ezúttal Yann Guichard vezette. A 2018-ban Kékszalag győztes svájci Safram a 11. helyen ért célba.

Az idei Bol d’Or Mirabaud tókerülőn 464 hajó rajtolt.

Ladycat powered by Spindrift, fotó © Loris von Siebenthal


Varga Lajoséknak is kalandos a versenyük

Ott van a mezőnyben a balatoni szólóvitorlás tókerülő bajnok Varga Lajos is, aki ezúttal természetesen csapattal vitorlázik a Nelson Flottalízing nevű Flaar 26 RR típusú hajójával. A hírek szerint a viharban hatalmasat borultak, amikor teljes vitorlázattal haladva elkapta őket az első szélroham, de később összeszedve magukat versenyben tudtak maradni. E cikk írásakor még nem értek célba.

A harmadik magyar hajó a Principessa Libera a rajtlista tanusága szerint orosz zászló alatt versenyzett, vegyes összetételű alkalmi, nemzetközi legénységgel. Féltávnál az egytestűek között másodikként fordultak, ám a vihart nem úszták meg, mint Király Zsolték vagy Varga Lajosék és a versenyből kiállni kényszerültek, ugyanis információink szerint felborultak, a csapat minden tagja megúszta a balesetet sérülés nélkül.

A versenyről részletek, beszámolók és természetesen hivatalos végeredmény később…
Az előzetes eredménylista megtekinthető a verseny honlapján.

Ruji

A három magyar résztvevő hajó: Raffica – Principessa – Nelson Flottalízing

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!