Armel Le Cléac’h felborult

Ma délelőtt 11 órakor (UTC) borult fel a kék-fehér maxi trimarán a Maxi Solo Banque Populaire IX.

A legutóbbi Vendée Globe győztes francia vitorlázó 340 tengeri mérföldnyire északkeletre az Azori-szigetektől 30-35 csomós szélben, ötméteres hullámokon az első helyen vitorlázott. Miután a baloldali test letört és a hajó felborult, Armel bekapcsolta a vészjelzést és jelentkezett a csapatánál, megnyugtatva őket, hogy jól van, biztonságban a kabinban.

Armelt egy halászhajó késő este kimentette a fejjel lefelé úszó hajóból.


Le Cléac’h kiesésével a felére fogyatkozott a hathajós Ultime mezőny, hiszen Josse és Coville már az első napon kiállni kényszerültek. Az ő hajóik sem bírták az extrém hullámzást. Josse maxi trimaránjának jobb oldali testének első fele tört le, míg Coville hajóján az első kereszttartó repedt meg. A versenyben így most Francois Gabart vezet a Macif nevű trimaránnal. Madeirától északra 175 mérföldnyire halad, az elnyűhetetlen 62 éves Francis Joyon (IDEC) 38 mérfölddel hátrébb követi.

A La Corunába érkezett Thomas Coville azt tervezi, hogy újra nekivág, ha sikerül megjavítani a hajóját. Ugyanakkor a még versenyben lévő harmadik – egyébként erősen lemaradt – Ultime trimarán a Remade-Use It Again fedélzetén Romain Pilliard-dal a fedélzetén La Coruna felé fordult és kiállni készül a versenyből.

Az éllovas a második napon Francois Gabart – Macif

Árbóctörések, hajósérülések, kiállások

Miközben az élen vitorlázó két Ultime trimarán már túljutott a legkeményebb viharzónán, addig az eredetileg 123 hajós mezőny java még a Viszkája-öbölben kapta meg az atlanti ciklont, ahol a viharos szél mellett különösen veszélyes hullámzással kell megküzdeniük. A helyenként 40-50 csomós löketekkel találkozó Route du Rhum mezőnyből természetesen sorra érkeznek a kárjelentések. De szerencsére senki sem sérült meg a bajba jutott vitorlázók közül.

A verseny második éjszakáján Sam Goodchild a harmadik helyen vitorlázott a Class 40 osztályban, amikor a 30-35 csomós dél-délnyugati szélbe kidőlt az árbóca. Ennek okát egyelőre Sam sem tudja. A törött darabokat azonnal levágta, hogy a nagy hullámzásban a hajótesthez verődő roncsok nehogy kárt okozzanak.

Az IMOCA 60-asok közül a német-francia Isabelle Joschke vesztette el az árbócát Monin nevű hajóján.

Isabelle Joschke – Monin

Ugyanebben az osztályban Jeremie Beyou-t az idén vízre szállt Charal fedélzetén a hajó kormánycsapágya hagyta cserben. Kedd hajnalban egy bérelt motorossal elérte a csapata, és segítenek neki Lorient-be jutni.

Kikötő felé tart Fabrice Amadeo (törött orrsudár) és Cascais felé vitorlázik Yannick Bestaven is, hogy a nagyvitorla törött sínjét megjavítsa.

Kedden délután érkezett a hír Samantha Daviestől az Initiatives Coeur fedélzetéről, hogy ő is a part felé fordult, mert a hajójának teste delaminálódott a kemény hullámzásban.

Sam Davies – Initiatives Coeur

Az IMOCA 60-asok között még mindig Alex Thomson és a Hugo Boss vezet, de az előnye lecsökkent a tőle jóval délebbre haladó ellenfeleihez, Vincent Riouhoz és Paul Meilhat-hoz viszonyítva, akik kisebb hullámzásban jobban haladnak nála.

Alex Thomson – Hugo Boss vezet az IMOCA 60-asok között

Mi a teendő viharban?

A Multi 50-es trimaránok is benne vannak a fekete levesben. A kezdeti éllovas Lalou Roucayrol Porto felé vette az irányt, hogy menedéket találjon. Mögötte Armel Tripon is a kikötő felé tartott, de az utolsó pillanatban meggondolva magát újra a nyílt tenger felé fordult… Ez még nyerő húzásnak is bizonyulhat a Reaute Chocolat nevű Multi 50-es számára, hiszen így jóval délebbre került a sorrendben még előtte látszó három-négy vetélytársánál. Ám a ciklon elvonulása után a déli pozíciója kis szerencsével még előnyére szolgálhat a passzátszél zóna felé törekvő mezőnyben.

A mezőny lassabb feléből, a RhumMono és RhumMulti osztályokból még többen szakították meg útjukat és biztonságban várják az időjárás jobbra fordulását. Ők talán tudták a választ a kérdésre: mit csinál a jó kapitány, amikor a nyílt tengeren lecsap a kemény vihar? Kikéri a második sörét a kocsmában, mert ő már időben tudta, hogy jön a vihar…

A part közelébe húzódott Loick Peyron is a Happy katamaránnal. Négy évvel ezelőtt a versenyből most éppen kiesett Banque Populaire IX. maxi trimaránnal rekordidővel győzött. Most olyan hajóval megy, amivel még neki is okosabb menedéket keresni. A hajót elnézve az se semmi, hogy az időjárás-előrejelzés tudatában egyáltalán elindult…
Ő viszont még többet láthatott a várható időjárásból, mint akik kikötöttek, mert néhány órányi “selterezés” után szerda hajnalban újra elindult nyugat felé.

Loick Peyron – Happy

Mivel az időjárás miatt több hajó menedéket keresve megállóra kényszerült, a verseny rendezősége öt nappal meghoszabbította a guadeloupe-i célba futás lehetőségét december 7-én délután 2 óráig.

Ruji
A verseny honlapja: https://www.routedurhum.com

Summary
Armel Le Cléac’h felborult Route du Rhum
Article Name
Armel Le Cléac’h felborult Route du Rhum
Description
A legutóbbi Vendée Globe győztes francia vitorlázó 340 tengeri mérföldnyire északkeletre az Azori-szigetektől 30-35 csomós szélben, ötméteres hullámokon.
Author
Publisher Name
HAJOZAS.HU
Publisher Logo

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!