Brest Atlantiques: a sérülések tehetik újra szorossá a versenyt

Utolsó pár előre fuss!

A versenytáv negyedénél járva a 14 ezer tengeri mérföldes pálya java még hátra van az Ultime Class 32/23 osztályú trimaránoknak (az elnevezésben szereplő számok a megengedett legnagyobb hosszúságot és a maximális szélességet jelentik lábban mérve). A mezőny a rajt óta eltelt nyolc nap alatt látszólag jelentősen széthúzódott, hiszen az élen rohanó Maxi Edmond De Rothschild és az utolsó Actual Leader között Brazília északi sarkának vonalában már 520 tengeri mérföld távolság is volt. A látszólag szó azért kell a fenti mondatba, mert ilyen gyors hajók között az a távolság, ami lassabbak esetén már szinte behozhatatlan előny, közel sem jelent annyit. Hiszen ezek a foiler trimaránok jó szélben 600-800 tengeri mérföldes napi átlagok teljesítésére képesek. Vagyis egy éllovas bármilyen okból történő lelassulása pillanatok alatt átrendezheti a képet.

A Sodebo és az Actual Leader előre léphet, amíg az ellenfelek hajót szerelnek – fotó: Yvan Zedda

Ez történik most a Brest Atlantiques-on is. A két első megáll hajót javítani, így a Sodebo és az Actual Leader előre léphet, vagy legalább is felzárkózhat.

Gyorsszervíz Braziliában

A Maxi Edmond de Rothschild – Franck Cammas és Charles Caudrelier – ma kiköt Salvador de Bahiában, míg a második  helyen vitorlázó MACIF, vagyis Francois Gabart és Gwénolé Gahinet kettőse ugyaneztt majd Rio de Janeiróban teszi.

Cammas-ék a Zöldfoki-szigetek táján ütköztek valamilyen víz alatt úszó objektummal, ami félig elsüllyedt konténertől egy nagy halig bármi lehetett. ekkor sérült meg az uszonyuk. Ettől le sem lassultak, de ajánlatos a hibát korrigálni, ezért mennek Salvador de Bahiába, éppen oda, ahová a Transat Jacques Vabre mezőnye is érkezik.

Gabart-ék hajóján a középső testen lévő kormány sérült meg hasonló ütközéstől. A támasztesteken lévő kormányokkal a MACIF is jól irányítható maradt, de később a déli-atlantin fontos lesz, hogy a hajó hibátlan legyen. Az ő csapatuk úgy gondolta, hogy a szükséges megállásra a legalkalmasabb hely Rio de Janeiro.

Christian Dumard a Brest Atlantiques időjárási szakértője szerint: “A passzátszél továbbra is gyenge és forgolódó lesz, miközben a hajók Rió felé haladnak. De mire MACIF odaér, ott már erős keleti fog fújni, így a Cagarras-szigetek kerülése után kemény szembeszélben és komoly hullámzásban kell majd haladniuk” 

Ehhez pedig már hibátlan hajók szükségesek, ott már megmutatkozna a sebességükön is a sérülések negatív hatása.

A verseny honlapja elérhető ITT.

Ruji

A MACIF Rio de Janeiro kikötőjében tervezi a szervizeléshez a megállását – fotó: Yvan Zedda



Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!