Élmezőnyben a Wild Joe és a Pendragon a verseny első harmadán

Gyenge szélben vitorlázik a mezőny

A szombati rajtok után – kategóriák szerint bontva, hét lépcsőben indultak a hajók – most, vasárnap kora délután a Szicília és az olasz csizma közötti szorosba, a Messinai-szorosba érkeztek a leggyorsabbak. Mindebből nyilvánvaló, hogy az előrejelzéseknek megfelelően gyenge délies szélben vitorláznak a résztvevők.

Kitűnően megy a magyarok közül Józsa Márton csapata a már szinte Middle Sea Race veteránnak számító Wild Joe, és szintén nagyszerűen teljesít a Raffica Team Király Zsolt vezetésével a Pendragon nevű Davidson 69-es fedélzetén.

Abszolút 3. helyen a Wild Joe

A Messinai-szoroson elsőként a verseny toronymagas esélyese, a rekordtartó Rambler-csapat vitorlázott át. Mögötte második helyen egy Orma 60-as trimarán az olasz Ad Maiora halad és harmadik, tehát osztályában 2. a Wild Joe!

A közelükben vitorlázik a francia Arobas IRC 52-es, de ők az IRC 2 osztályba tartoznak, tehát nem közvetlen ellenfelek. A szoros után ötödik a svájci Kuka 3. A hajó egy Cookson 50-es, szintén IRC 2-es osztályú.

Hatodik helyen az amerikai Wizard Volvo 70-es, a Rolex Fastnet Race hendikep számításos győztese következik a sorban, majd a francia Baltic 78-as a Lupa of the Sea. A lengyel Aragon egy Marten 72-es hajó, míg az abszolút kilencedikként egy újabb Cookson 50-es – IRC 2 hajó közelíti a szorost, a brit Riff Raff.

Pendragon, fotó: Raffica

Abszolút 10. a Pendragon

Mögöttük már Király Zsolték jönnek. A Raffica Team némi technikai hátrányban van az ellenfeleihez képest. Van ugyan a hajóhoz egy nagyméretű Code Zero elővitorla, amely nélkülözhetetlen lenne ilyen gyenge szélben, ám a fiúk nem használhatják, mert nem szerepel a Pendragon IRC felmérésében, így az előnyszámában sem vették figyelembe. Magyarul csak akkor vitorlázhattak volna ezen a versenyen ezzel a vitorlával, ha előtte módosítják a hajó felmérését és ennek megfelőlen kaptak volna új előnyszámot. Ennek fényében különösen jó a helyezésük. Abszolútban 10-ek, osztályukban 6-ak! Utóbbi persze előnyszám nélküli, nem számított, abszolút helyezés.

Az előrejelzések szerint holnap már erősödni fog a déli szél, sőt, az utolsó szakaszon már kifejezetten kemény időben (30-40 csomós szél) kell majd vitorlázniuk a résztvevőknek vissza a máltai cél felé.

A futam alakulása jól figyelhető a verseny honlapjáról elérhető gps nyomkövető rendszer segítségével.

Ruji

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!