fantomasso-majthenyi-szabolcs-chimsee-asso99-europa-bajnok-vitorlazas-sailing-hajozashu

Európabajnokságot nyert a Fantomasso csapata!

Első helyen a Fantomasso végzett. Majthényi Szabolcs számtalan eddigi címe mellé így begyűjtötte a 2016. évi Asso99 Európa bajnoki trófeát is.

Az első három nap viszonylag szélcsendes volt, néha annyira, hogy a futam nélküli napot követően 20 csomót elérő remek szélviszonyok közepette ért véget az Asso99 hajóosztály Európa Bajnoksága hétfőn a németországi Chiemsee-n.

A négy napos bajnokságról alább olvashatjátok a csapatok beszámolóit:

Szeptember 30. – Vadnai Tamás, BMW Sailing Team

„12 hajó nevezett az idei Asso Európa Kupára. A három magyar és kilenc német egység délután 1-kor futott ki vízre és a keleti szellőbenvárakozott. A zsűri az első adandó alkalommal elindította a futamot. Öt csomós keleti szélben rajtoltunk, ami folyamatosan egyre kevesebb lett. A második kreuz végén befuttatták a hajókat, és a szél is teljesen elfogyott. A futamot végig vezetve a GER 138 hajó nyerte, második a kölcsön hajóval versenyző Fantomasso csapat (HUN 114) lett, és harmadiknak pedig Luitpold bajor herceg (GER 151) csapata futott be. A partra érkezve végig kóstoltuk a König Ludwig sörgyár söreit, majd este egy grill partival záródott a nap.”

Október 1. – Vadnai Tamás, BMW Sailing Team

„Szombaton reggel ismét várakozással kezdődött a nap, 11-kor futottunk vízre. Ismét keleti szélben rajtolt el a mezőny. A rajt előtt elfordult a szél kb. 15 fokot észak felé, ezért jobb csapáson nem lehetett elrajtolni. A rajtot a lányok (GER 144) kapták el legjobban és a másik német csapattal (GER 74) álltak az élre. A hátszelet Olcsiék (Majthényi Szabolcs – a szerk.) nyitották a legjobban és a szakasz végére már 100 méteres előnyt szereztek. A második kreuzban módosították a pályát, aminek az lett az eredménye, hogy a bója bekerült a sziget takarásába és a környékén semmi szél nem fújt, vagy ami jött, az teljesen különböző irányokból. Sok helycsere történt a kavarodásban. A futamot végül Olcsiék nyerték, a herceg csapata lett a második és a 74-es német csapat lett a harmadik.”

A második futamra két órás várakozás után került sor, északi szélben. Most a lúv rajt fizetett, és a pálya jobb oldala volt szélben erősebb. A herceg (GER 151) ismét jól nyitott, a magyar egységek is erre tartottak. A futamot a folyamatosan élen álló GER 74-es csapat nyerte, második helyen a Fantomasso, a harmadikon pedig a Picabo végzett.

Az este egy kellemes vacsorával és némi caipirinha elfogyasztásával zárult.

Október 2. – tejes szélcsend

Október 3. –Majthényi Szabolcs, Fantomasso

„A mai napon három futamot rendeztek. Mire kiértünk a pályára, már kettes-hármas szél fújt, ami aztán még jobban befrissült. Az első futamban a BMW-vel a nyakunkon rajtoltunk, és nagyon szorosan értünk fel a bojához. Hátszélben a bajor herceg is nagyon közel került, de sikerült elsőnek fellúvolnunk. Innentől nagy küzdelem árán tartottuk meg az első helyünket, mert öten kevesek voltunk a szélhez. Második a BMW lett, harmadiknak a herceg futott be a Picabo előtt.

A következő futamban már indokolt lett volna a fock, de az nálunk nem volt, ezért nem kellett gondolkoznunk a vitorla cserén. Már voltak 18-20 csomós pöffök, de szerencsére nem voltak hullámok. Így túl tudtuk élni az első kreuzot, bár elég gyengén taktikáztunk. Hatodik helyen húztunk spinnakert, és folyamatosan zárkóztunk fel az élmezőnyhöz. A lee bóját már negyedik helyen vettük, és ezt az egész cirkáló szakaszban meg is tartottuk. Hátszélben még sikerült becsúszni a BMW mellé, így belső helyen tudtunk halzolni a cél felé. A harmadik helyünk összetettben elég volt ahhoz, hogy az utolsó futamon már ne kelljen elindulnunk. Ez jól is jött mert a génuánkon egy kisebb szakadás keletkezett.

Ezzel megnyertük az összetett versenyt és az utolsó futamot már csak kívülállóként tekintettük meg, ahol a BMW nagyszerűen vitorlázva megszerezte a futamgyőzelmet. Sajnos ez is kevés volt nekik a dobogóhoz, két ponttal lemaradtak a harmadik helyről. 5. helyen a Picabo végzett.”

fantomasso-csapat-majthenyi-szabolcs-chimsee-asso99-europa-bajnok-vitorlazas-sailing-hajozashu

Fotó: Majthényi Szabolcs Facebook

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!