Jean Le Cam megtalálta és megmentette Kevin Escoffier-t – VIDEÓVAL

Jean Le Cam a mentésről

Videóbeszámoló Jean királytól, angol felirattal

Jean Le Cam a videón:

Nagyjából két órányira voltam a PRB-től, nem emlékszem pontosan minden részletre. De én voltam a legközelebb hozzá. A nyomkövető által megadott utolsó pozíciójához mentem. Amikor megérkeztem, minden jól alakult. Láttam Kevint a mentőtutajában. Mivel jó helyzetben voltam, mondtam neki, hogy visszajövök. Nem láttam okot a kapkodásra. Csak a grószom volt fenn második reffen és 30-32 csomós szél fújt, durva hullámzással. Nehéz volt manőverezni.

Amikor visszamentem a helyre, ahol korábban hagytam, akkor senkit sem találtam ott. Ötször vagy hatszor visszatértem oda őt keresve, ami azt jelenti, hogy ennyiszer kellett fordulnom. De mivel rosszul sikerült ez-az és a hullámok is nagyok voltak, végül elindult a hajó hátrafelé. Akkor azt mondtam magamnak, jobb ha csak készenlétben állok és várok a napfelkeltére. De aztán az jutott az eszembe, hogy talán sötétben könnyebben észreveszem a fényjelzését.

Újra nekivágtam a keresésnek. Egyszer csak, a fedélzetről láttam egy villanást, Ami lényegében inkább a fény tükröződése volt egy hullámon. Ahogy közeledtem a fényhez, egyre határozottabban láttam. Ez nagyszerű volt, ahogy a kétségbeeséséből kihúz egy hihetetlen pillanat. A szél felőli oldalára kormányoztam magam, és megláttam Kevint. Ő azt kérdezte „később visszajössz?” De én azt mondtam, hogy „nem, most csináljuk azonnal.”

Odadobtam neki a mentőpatkót és elkapta. Győztünk és boldogok vagyunk.

Kevin Escoffier is a monitor elé ült

A társalgásuk a Yes We Cam! fedélzetéről a PRB igazgatójával:

A beszélgetés fordítása a videó alatt olvasható.

Jean-Jacques Laurent – PRB ügyvezető igazgató: Gratulálunk mindkettőtöknek! Komoly hajóstudás kellett ahhoz, amit véghezvittetek.

Kevin: Jól dolgoztunk Jeannal. Mindketten ügyesek voltunk.

Jean-Jacques: Boldog vagyok.

Jean Le Cam: Ne aggódj, jó helyre, szép lakásba érkezett látogatóba Kevin…

Kevin: Ahogy Jeannak mondtam, amikor felszedett a deckre, sajnálom mert remek versenye volt, és sajnálom, hogy én most elb…tam. Legutóbb fordítíva volt, akkor a PRB húzta ki őt a bajból.  Figyelj Jean-Jacques, bocsánatot kérek a hajóért!

Jean-Jacques: Csak egy tárgy, eszköz. Nem számít! Az nem komoly baj.

Kevin: Nem emésztem magam, mert a hajót jól megerősítettem.

Jean-Jacques: Kevin, ne aggódj! Minden rendben. Zen, zen!

Kevin: Tudom, tudom. Tényleg nem emésztem magam. 200 kilónyi anyaggal erősítettük meg a hajót, mindenfelé megerősítettük. Láttál már hajótörésről filmet? Ez pont olyan volt, de még rosszabb. Négy másodperc alatt a hajó lefúrt a hullámba és az orra derékszögben letörött. Lebuktam a kokpitban, a hullám átzúdult felettem. Mindössze egy üzenetet küldhettem, mielőtt a víz kinyírta volna az áramot. Őrület volt. A hajó egyszerűen kettétört. Sokat láttam már, de ilyet még soha…

Viszlát, majd beszélünk!

A Vendée Globe versenyigazgatója Jacques Caraës hajnali szavai a mentésről, az előző cikkünkben leírt előzmények utáni eseményekről

“Jeant éjjel arra a pozícióra küldtük, amelyet a PRB vészjelzője adott meg. A Météo kiszámított egy lehetséges pozíciót aszerint, hogy merre sodródhatott a mentőtutajával Kevin Escoffier miután elhagyta az elsüllyedő PRB-t. Jean 0 óra 15 perckor (UTC, 01 óra 15 perckor magyar idő szerint) érkezett erre a pontra csökkentett sebességgel. Ott senkit sem talált. Ezután délkelet felé folytatta a keresést. Ahogy másfél csomós sebességgel haladt a 20-25 csomós szélben mindössze a harmadik reffre húzott nagyvitorlájával, motor használata nélkül egyszer csak eltünt a hajóról érkező videóképről és hallhattuk, hogy beszél, majd nem láttunk senkit. Aztán 1 óra 6 perckor (UTC) láttuk, hogy visszajön a navigációs asztalához és mögötte feltűnt Kevin a túlélő ruhájában (címképünkön). Mindketten fittnek látszottak, mielőtt az élőkép lekapcsolt. Rendben vannak, mindenki jól van! ”

A PRB csapat a Vendée Globe teljes közössége nevében köszöni Jean Le Camnak és a versenyzést felfüggesztő és a helyszínre vitorlázott három versenyzőnek, Yannick Bestavennek, Boris Hermannak és Sebastien Simonnak hogy hősiesen és fáradhatatlanul segítettek megtalálni Kevint. Hasonlóan köszönik a versenyigazgató és a mentőszervezetek – CROSS Gris Nez és MRCC Cape Town – munkáját, akik segítettek a mentés megszervezésével.

Címképünk a versenyrendezőség által eddig közzétett egyetlen kép Jean Le Camról és Escoffier-ről.

Hubert Lemonnier a versenyigazgató aszisztensének angol nyelvű összfoglalója:

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!