Kopár István szélkormány cserére kényszerül

Tizennyolc nappal a rajt után a Golden Globe Race mezőnye elvitorlázott a Kanári-szigeteknél kijelölt ellenőrzési pont mellett.

Már csak tizenhárman vannak versenyben, és István is megállni kényszerül majd a Zöldfoki-szigeteken. WindPilot márkájú szélkormánya javíthatatlannak, használhatatlannak bizonyult, és ő jól tudja hogy ezzel a nem működő szerkezettel életveszélyes a déli óceánokon vitorlázni. Így is az utolsó helyen van a még versenyben lévő hajók között, mivel aludni alig-alig tud, tekintve hogy a Puffin csak akkor halad megbízhatóan, ha kézzel kormányozza. István már közel 2000 tengeri mérföldet vitorlázott a rajt óta, lényegében kényszerűen és folyamatosan a kormánynál tartózkodva. Azt tervezi, hogy megáll a Zöldfoki-szigeteken és lecseréli a szélkormányt egy más típusúra.

Fotó: Christophe Favreau/PPL/GGR

Ezzel István ki fog esni a Golden Globe Race-ből, pontosabban a versenyt az úgynevezett Chichester-osztályban folytathatja. A rendezőség ugyanúgy nyomon követi majd, mint a többieket, de nem nyerhet díjat.

Az eddig ugyanolyan szélkormánnyal hozzá hasonlóan vergődő francia Antoine Cousot (Métier Interim), aki egy Biscay 36 típusú hajóval vitorlázik, már megállt Lanzarotte kikötőjében és lecserélve a szélkormányt tegnap újra útra is kelt. Természetesen most már a Chichester Class versenyzőjeként.

A harmadik lényegében szélkormány nélkül küszködő versenyző, a palesztin Nabil Amra pedig végképp feladta, miután 35 csomós szélben el is tört a szélkormánya. Tenerifébe hajózott és nem is folytatja a földkerülést.

Kopár István 500 mérfölddel jár hátrébb, mint a versenyben vezető francia Philipp Péché. Az első három versenyző mind Rustler 36-os hajóval vitorlázik. Az élmezőny már túljutott a Zöldfoki-szigeteken.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!