Ma Uruguayba érhet a Clipper földkerülő szakaszgyőztese

Párharc az élen már rajt óta

Bár a Visit China, Sanya szinte végig vezetett a portugál Portimaonál elrajtolt transzatlanti futamon, a Qingdao az elmúlt héten egyre csökkentette a hátrányát és az utolsó mérföldeken meg is előzte riválisát. A két éllovas érkezése Punta del Estébe magyar idő szerint ma késő este, éjféltájt várható az első szakasz, a Commodore Cupnak nevezett futam végén. A várható győztes és a második helyezett  nagyjából másfél nappal érkezik a harmadik előtt, amely a Ha Long Bay Viet Nam lesz valamikor vasárnap. Utánuk még aznap megérkezhet további öt hajó.

Eredetileg az elsőket október 12. és 16. közötti időpontra várták, vagyis a brit Chris Brooks vezette Qingdao és a a szintén brit skipper, Seumas Kellock által irányított Visit China, Sanya nevű hajók csapatai gyorsabbak voltak, mint ahogy azt a rendezők számolták.

Qingdao vezet a cél a előtt az első szakaszon – Skipper: Chris Bruce

Chris Brooksék az Egyenlítőnél még 60 tengeri mérfölddel lemaradva vitorláztak a második helyen, de aztán a dél-amerikai partok mentén folyamatosan gyorsabbak voltak és utolérték az Visit China-t. Az utolsó előtti napon már látótávolságba is kerütek, majd ők jobban használták ki az arrafelé éppen gyenge, kósza szeleket és átvették a vezetést.

Lopakodó mód

A két hajó október 7-én váltott “lopakodó módra”. Erre minden szakaszon egy-egy alkalommal van lehetősége minden csapatnak. Ilyenkor 24 órára eltűnnek az ellenfelek és a nézők számára látható nyomkövető rendszerből. Olyankor érdemes ezt választani, ha olyan taktikai manővert kívánnak végrehajtani (vagy éppen kihagyni), amiről szeretnék, ha az ellenfelek nem tudnának és így nem is követhetik, vagy nem védekezhetnek ellene.

A Visit China, Sanya az utolsó előttti napon vesztette el az első helyét

Ekkor – láthatatlanul – a Visit China, Sanya az uruguay-i partok felé húzott, bele az erősödő szélbe, míg a Qingdao velük ellentétben dél-délkelet felé indult. Bár az éllovas kezdetben jóval erősebb szélben húszcsomós tempóban rohant, a taktikai választás végül a kezdetben gyengébb szélben vitorlázó üldözőnek fizetett. A Qingdao később kapott jó szelet, de hosszabb ideig tudott abban vitorlázni és újabb mérföldeket faragott le a hátrányából.

Ezután éppen ők húztak közelebb a partokhoz, míg Seamus Kellock csapata bízott jobban a déliesebb irányban. Ezúttal is Chris Brookséknak lett igazuk, és a Qingdao így az utolsó napon már bő tízmérföldes előnyre tett szert a célbafutás előtt. Természetesen Punta del Este, a célvonal elérése előtt még változhat a helyzet, de a lélektani előnyben is lévő Qingtao magabiztosan vitorlázik. Ráadásul, ha sikerül győznük, az duplán fizet nekik, mivel a futam elején a Joker módot választották. Minden csapat a földkerülés egy futama előtt bejelentheti, hogy dupla pontszámért versenyez az adott szakaszon. Ha Brooksék győznek, a maximális pontszám duplázást érik el.

A másik hajó, amely Joker módban versenyez a Punta del Este, a London-Portimao menet győztese. Nekik nem válik be ilyen jól ez a döntés, hiszen csak a 8-9. helyen vitorláznak, és legfeljebb két-három hajót érhetnek utol, ha minden ideálisan alakulna a számukra az utolsó ötszáz mérföldön.

A verseny honlapjaSkipperek listájaÚtvonal térképNyomkövetőFacebook

Ruji
Fotó: Matthew Dickens/imagecomms




 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!