Ocean Race 2023 – Elrajtolt a mezőny a Fokvárosba vezető 2. szakaszra

Már csak az IMOCA 60-asok indultak tovább a Zöldfoki-szigetekről

Január 25-én délután enyhe tízcsomós szélben elrajtolt az Ocean Race öthajós földkerülő mezőnye a Mindelótól Fokvárosig tartó 4600 tengeri mérföld hosszú szakaszra. A VO65-ösök már nem tartottak velük. Ők legközelebb akkor versenyeznek, amikor a földkerülő IMOCA mezőny visszaért Európába. Az IMOCA 60-asok várhatóan tíz nap alatt teszik meg ezt a mostani távot. Ez a második szakasz várhatóan trükkösebb szeleket is hozhat, hiszen a versenyzőknek túl kell jutniuk a doldrumson, az egyenlítői zavart szelek zónáján,  és majd az Egyenlítőn túl akkor lendülhetnek újra bele a tempós száguldásba, amikor a déli féltekén elérik a délkeleti passzátszeleket.

Mivel a doldrums az Atlanti-óceán nyugati felén gyengébb, ezért várhatóan mindenki arra próbál szeles folyosót találni dél felé.

A verseny nyomkövetője ITT látható.

Képek a rajtról

 

Változások a csapatokban

A földkerülőn a csapatok változtathatnak a felállásukon, cserélhetik az egyes szakaszokon vitorlázókat. Csak a Biothermen (Paul Meilhat) vitorlázik ugyanaz az öt ember, mint az első szakaszon. Több csapatban is más lesz a női versenyző, mint eddig. Az 11th Hour Racing Malamán a Vendée Globe-ra készülő, a Route du Rhumon nagyszerűen szerepelt Justine Mettraux váltja Francesca Clapcich-ot. Susann Beucke pedig Abby Ehler helyét veszi át az első szakaszon győztes Holcim-PRB csapatban. A Guyot Environnement -Team Europe legénységébe Annie Lush helyére a francia Anne-Claire Le Berre érkezett.

Anne-Claire-ről muszáj szót ejtenem. Szubjektíven. Az elmúlt évben többször is volt szerencsém találkozni a legutóbbi Mini Transaton ötödik helyet elért vitorlázónővel. Ám a volt szerencsém kifejezést talán idézőjelbe kellene tennem. Anne-Claire ugyanis az Initiatives Coeur cég képviseletében jött hosszú napokra Kápolnásnyékre a Pauger Carbon üzembe ellenőrizni Sam Davies IMOCA 60-asának építését. A Mini Transat befutója után a parton róla készült képeken egy a kis gyerekeinek örülő mosolygós anyát látni. Ebből a lényéből viszont egy dekát sem hozott, amikor ellenőrként érkezett a magyar hajógyártó üzembe. Valamilyen oknál fogva ő úgy érezte egy ellenőr nem lehet barátságos, sőt, legyen morc, kötözködő, és arcoskodó ridegen ellenszenves, ha nem talál rá okot, akkor is!  Szó mi szó, hiába is keresnék mostanában a Pauger-üzemben olyan dolgozót, aki szeretettel emlékezne rá… Lelke rajta. Pedig nagyon sok francia megfordult ott ilyen-olyan feladattal, és őket mindenki bármikor szívesen látja továbbra is.

Két szkipper is pihen ezen a szakaszon. Egyikük tervezetten, a másik kényszerűen. A Guyot environnement –  Team Europe-on Benjamin Dutreux helyére Sébastien Simon  érkezik, miközben a kapitányi pozíciót Robert Stanjeck veszi át. Sébastien Simon remekül hajtott a legutóbbi Vendée Globe-on az Arkéa-Paprec-kal, ám a 25. napon az élmezőnyben vitorlázva megsérült a jobb oldali emelőszárnya és Fokvárosnál kénytelen volt kiállni.

Team Malizia – Fotó: Yann Riou – polaRSE / MaliziaA Team Maliziáról viszont Boris Hermann azért szállt ki, mert az első szakaszon, már közel a célhoz megsérült. Leforrázta a lábát. Bár a versenyt végig csinálta, a befutó után az őt vizsgáló orvos a vártnál súlyosabbnak ítélte a sérülését, amit jobb kórházban meggyógyítani, hogy majd a harmadik, hosszú déli óceáni szakaszon Boris újra teljes értékű harcos lehessen.

Ruji

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!