Súlyos gerincsérüléséből felépülve az indiai Tommy Abhilash újra indul a Golden Globe Race-en

BORULÁS, ÁRBÓCVESZTÉS, SÚLYOS HÁTSÉRÜLÉS, NEM TUDOK FELKELNI

2018. szeptember 18. fekete nap volt a Golden Globe Race szóló földkerülő versenyen.  A verseny 83. napján az Indiai-óceánon egy ciklon 70 csomós széllel és hatalmas hullámokkal csapott le az élmezőnyben vitorlázók egy részére. Az ír Gregor McGuckin egy árbóctöréssel aránylag simán megúszta az esetet, ám a harmadik helyen vitorlázó indiai Tommy Abhilash hajója körbefordult (eszkimózott) és eközben mindkét árbóca eltört. Abhilash egy kétárbócos Suhaili-replikával, vagyis az Földet elsőként kikötés nélkül egyedül vitorlázva megkerülő Sir Robin Knox-Johnston 1968-ban a legendás útján használt vitorlásának másolatával vitorlázott. Az indiai haditengerészet tisztje súlyosan megsérült és csak a fenti rövid rádióüzenetet (ROLLED. DISMASTED. SEVERE BACK INJURY. CANNOT GET UP)  tudta elküldeni, majd megszakadt vele a kapcsolat.

Annak idején a versenyről szóló cikkeinkben részletesen írtunk a segítségére indult mentési akcióról, melynek eredményeként három és fél nappal később egy francia hajó mentette ki a hajójáról a magatehetetlen indiai versenyzőt.

Fotógaléria 2018-ból

Tommyt később átszállították az indiai haditengerészet egy hajójára, amely az Amszterdam-szigetre vitte őt, majd amikor már stabilizálták az állapotát, azután vitték haza Indiába. Otthoni kórházban operálták. Öt csigolyáját kellett titán csapokkal stabilizálni. Csoda, hogy nem bénult meg.

“Újra kellett tanulnom járni. – emlékszik vissza Abhilash – De megtanultam, és idővel visszatértem a Haditengerészethez repülni és vitorlázni! Most, három és fél évvel később, ismét ugyanarra a versenyre készülök.”

Tradicionális, lassú és különösen veszélyes földkerülés

Szeptember 4-én rajtol majd, ezúttal már Les Sables d”Olonneból a Golden Globe Race. 13 országból 33 versenyzőt várnak a rajtvonalra a versenyre, amelynek előző 2018-19-es kiadásán Kopár István Puffin nevű hajójával 4. helyen ért célba.

A Golden Globe Race-en 1988 előtt épített vagy tervezett hagyományos, 32-36 láb hosszú vitorlásokkal lehet részt venni, és a versenyen használható eszközök is csak olyanok lehetnek, mint amilyenek már az első szóló földkerülésen Robin Knox-Johnston rendelkezésére álltak. Így például elektronikus automata kormány,  GPS, elektronikus térkép és útvonaltervező, és semmilyen internetes eszköz használata nem engedélyezett. Mind emiatt a déli óceánokon a virtuális jéghatár miatt lényegében egy szűk sávban lassú hajóikkal a mai értelemben vakon és süketen vitorlázók szinte bizonyosan belekerülnek olyan pusztító viharokba is, amelyeket a modern gyorsabb hajókkal, modern navigációs eszközökkel és főleg pontos időjárási adatok birtokában futott versenyeken a résztvevők el tudnak kerülni. Ez a Golden Globe Race versenyt különösen veszélyessé teszi.

Abhilash a Philippe Péché által használt Rustler 36-ost vette meg

Tommy Abhilash az újabb részvételét nem olyan hajóval tervezi, mint amilyennel a baleset érte, hanem beszerzett egy Rustler 36-ost, olyan hajótípust, mint amilyennel a győztes, akkor 73 éves francia Jean Luc Van den Heede 212 nap 5 óra és 10 perces menetidővel győzött. Abhilash a francia Philippe Péchének a 2018-as versenyen használt hajóját vásárolta meg és mindössze öt hónapja van arra, hogy a főszponzopra után Bayanat-nak elnevezett hajót felkészítse, illetve teljesítse a rajtengedélyhez szükséges 2000 tengeri mérföldes szólóban megtett távot.

Ruji

A verseny honlapja


Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!