Virág Flóra a Black Jack kormányosa 2022-ben

Jack 2022-ben már nem New Black Jack, hanem Team Kaáli

Nagy R. Attilát (Rozsda) a Balatonon immár nagyon jól ismert Black Jack csapat vezetőjét kérdeztem, hogy mi újság az alsóőrsi Décision 35-ös katamarán házatáján.

– Úgy hallottam nagy változások következnek a hajótok életében.

– A hír igaz, két komolyabb változás is a csapat előtt áll az idei évben. Roland Gaebler helyett Virág Flóra fogja kormányozni a Black Jacket, illetve idén már Team Kaáli néven versenyzünk.

– Nocsak, gyereket vállaltatok?

– A „Yacht Club Team Black Jack VSE” alapítója Dr. Kaáli Nagy Géza Professzor nem csak a D35 katamarán tulajdonosa, de egyben az üzemeltetés költségeit is ő rendezi. Így a helyzet adta magát, hogy ha már egy közismert nőgyógyász a mentorunk, és női kormányosunk lesz, akkor azt egy friss névvel együtt tudassuk a külvilággal.

Természetesen mi is sokat gondolkoztunk azon, hogy merre tart ez a Kékszalag ürügyén folytatott, nagy katamaránban vívott fegyverkezési verseny. Hiszen nem is olyan rég még elég volt egy D35 hajó a győzelmi esélyekhez, napjainkra azonban nagyon megváltozott a világ. Legalább 45 lábas bárka kell ahhoz, hogy a balatoni viszonyok között ne legyen technikai hátrányod.

Arra jutottunk, hogy bármennyi pénzt elköltenénk, nem tudnánk garanciát vállalni a támogatóknak arra, hogy a dobogón végzünk, főleg nem az első fokán. Így aztán abban maradtunk, hogy az idei fejlesztési keretet az új környezetünkre áldozzuk, Balatonalmádiban

– Roland miért távozik?

– Őt nem veszítjük el, hiszen már a csapatunk része. Korábban is voltak velünk párhuzamosan futó projektjei és jelenleg is ez zajlik. De talán nem okozok senkinek meglepetést azzal, ha elárulom – látjuk még Rolandot a Balatonon kormányosi szerepkörben. No és azt se feledjük, hogy Roland remek coach. Eddig is sok jó meglátása észrevétele volt Flóra karrierjével kapcsolatban, vélelmezem, ez most sem lesz máskánt.

De ha már nemzetközi támogatásról beszélünk, ne feledjük el Nathalie Brugger nevét sem megemlíteni. Nat többszörös olimpikon, Laser, Nacra 17, és Laser edzői szerepekben is. Versenyzett D35 osztályban szinte minden poszton és jelenleg a svájci SailGP tagja.

Amikor a svájci legényeket kérdeztem, hogy ki tudna minket jól megtanítani a D35-tel való vitorlázásra, akkor egybehangzóan őt ajánlották. Így amióta a Black Jack a fekete Décision 35 (korábban más hajó volt, a név maradt), azóta Nathalie az edzőnk.

– Hogy lehet pótolni egy sokszoros világbajnok és Kékszalag-győztes vitorlázót?

– Azt az egyedi képességünket nem szeretnénk elveszíteni, amit Roland révén megszereztünk. Megtanultunk, hogyan megyünk a legbátrabban Decision 35-össel erős szélben. Ha nagyon fújt a szél, akkor persze elment a Fifty Fifty, de utána már mi jöttünk. Roland rettentő jó kézzel viszi a hajót, és nagy szélben mi vagyunk a Balatonon az egyik legjobb D35-ös csapat. Valószínűleg a hajó állítása is ennek kedvez.

Flóra remek lesz a Team Kaáli kormányánál, biztos vagyok benne, hogy hamar beletanul! Nem csak a katamarános gyakorlatával és a tehetségével lesz előnyben, de ne feledjük, ő igen könnyű is. Hátra a kormányhoz egy könnyű ember az ideális ebben a hajótípusban. Harminc kilót máris nyertünk vele! Abban pedig, hogy a hajót Flóra mielőbb a legideálisabb polár sávban vigye nagy segítség lesz Nathalie, aki bármilyen szélben pontosan tudja, hogy hol lapul a verdában ez a potenciálisan elérhető maximális teljesítmény.

– Más lányok is kerülnek a hajóba?

– Amennyiben a nőgyógyász mentorunkra való tekintettel kérdezed, azt gondolom – bármi benne lehet a pakliban. De a viccet félre téve, a pasi kemény mag marad a fedélzeten. Bízom benne, hogy Flórának is kellő motivációt jelent a remek a biztos csapat, a korrekt támogatás, az időben meghozott döntés. Hiszen ment ő már több kört a Balatonon, egytestű és többtestű hajókkal is.

De ne feledjük, mind az Eagle 20 (Fogatlan) mind az Extreme 40 (The RED) esetében az utolsó pillanatokban jutott fel a hajóra.  Most pedig egy olyan hajót teszünk alá, amellyel a hatba oda lehet érni. A kiugró eredményhez persze már szerencse is kell, ezt már Flórára bízzuk.

Virág Flóra és a Black Jack, fotó: Marton Adrienn

Virág Flóra

Természetesen felhívtam az eddig Nacra 17-ben olimpiai részvételre hajtó Virág Flórát is:

– Hogy jött össze ez a lehetőség? Végre egy esélyes hajóban ülsz!

– Nagyon régóta ismerem Rozsdát és mindig is tartottuk a kapcsolatot, már a Kékszalag és az általa szervezett katamarán suli miatt is. Amint volt időm részt vettem a Black Jack edzéseken, emellett a Nacra 15-ös gyerekeknek is tartottam előadást, segítve az ő fejlődésüket. Persze erre ritkán jutott időm a Nacra 17 program mellett.

– Miért fejezed be a Nacra 17-ben a hajtást?

– Tavaly az utolsó kvótaosztó verseny után úgy döntöttünk, hogy nem folytatjuk a Nacra 17-ben az olimpiai felkészülést. Sajnos nincs meg a megfelelő háttér, amivel eredményes felkészülést tudnánk megvalósítani és előrelépni a nemzetközi élvonalba. Be kellett látnunk, hogy ez nem megy. De persze nem szeretnék elszakadni a katamaránozástól. Tavaly a Balatoni Yacht Clubban Alsóörsön laseres edzőként dolgoztam, idén viszont már a Nacra 15-ös versenyzőket edzem a Katamarán Suliban.

Virág Flóra az egyik legtapasztaltabb magyar katamarán vitorlázó

– Nem egyszerű beilleszkedni egy ilyen profi csapatba és ilyen bonyolult hajóba. Van például valami leírásod a manőverekről, hogy ki, mit csinál a hajóban?

– Kívülről figyeltem a csapatot, tehát pontosan tudom, hogy mit, hogyan kell csinálni, de hogy milyen lesz belülről, a kormány mellől, azt még nem tudom. Az edzéseken megismerhettem a csapatot, velük már jól megtaláltam a hangot. Sok mindent láttam a motorosból, beszélgettem ezekről rengeteget a srácokkal, Rozsdával, Rolanddal és Nathalie-val is. Nathalie-t régebbről ismerem, még a C svertes Nacra 17-essel versenyzett ő is. Nagyon szimpatikus és jófej csaj, rengeteg tapasztalattal és tudással. A felkészülésben fontos szerepe lesz abban, hogy minél gyorsabban megismerhessem a hajó határait és apró fogásait. Eddig bármilyen katamaránnal vitorláztam, sosem volt gondom az erős széllel, sőt kifejezetten élveztem. Roland nagyon jól vitte a hajót ilyen körülmények között, célom, hogy én is úgy vigyem, mint ő.

Nagyon várom már az edzéseket, egy álmom válik valóra, amiért nagyon hálás vagyok Rozsdának és Kaáli Professzor úrnak, akik lehetővé tették ezt számomra.

Décision 35

A Décision 35 katamaránból összesen 12 darab készült Svájcban, melynek főbb paraméterei az alábbiak:

  • hossza: 10,81 m (14,09 m orrsudárral)
  • szélessége: 6,89 m (8,74 m kiülő kerettel)
  • árboc hossza: 21,0 m
  • maximális merülése: 3,24 m
  • teljes súlya: 1200 kg
  • legénység súlya: 480 kg (max. persze, amikor osztályban versenyeznek)
  • nagyvitorla: 81,6 m²
  • genua: 70,18 m²
  • fock: 40,7 m2
  • genakker: 131,2 m”
  • anyaga: sandwich carbon epoxy és nomex

Ruji

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!