Vízen a Kápolnásnyéken épült 72 lábas vitorlás

IMOCA 60 után Maxi 72

A legutóbbi Vendée Globe-on versenyzett L’Occitane en Provance (ma már Bureau Vallée) IMOCA 60-as után 2020-ban egy gyönyörű 72 lábas, szintén Sam Manuard tervezésű hajó teste és rudazata készült el Kápolnásnyéken a Paulovits Dénes vezette Pauger Carbon műhelyben. Az új Maxi 72-es augusztusban szállt vízre Nantesban és jelenleg a bevitorlázását végzik az atlanti vizeken.

Ahogy az IMOCA 60-ast, úgy ezt az új hajót is a megrendelő francia Black Pepper nantes-i műhelyében fejezték be. A 22,5 méter hosszú, 6,5 méter széles és teljesen leengedett, egyébként hátrafelé billenthető tőkesúllyal szerelt 72 lábas hajó legnagyobb merülése 5,5 méter,

Az összsúlya 18 tonna, amiből a tőkesúly 8 tonnát tesz ki.

A Code 3 teste 2021 januárban Kápolnásnyékről Csepelen át dunai bárkán, majd tengeri úton jutott el Nantes-ba – Fotó: Gémesi Jóka

Karbon állókötélzettel

Erre a hajóra a komplett rudazatot is a Pauger Carbon készítette, amelynek különlegessége a cég legújabb fejlesztése, a rendkívül könnyű, ám erős karbonszálas állókötélzet. A világon csak néhány cég gyárt és forgalmas karbon rodot.

Pauger Carbon rudazat karbon rod állókötélzettel



Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!