fa-nandor-spirit-of-hungary-vendee-globe-foldkerulo-vitorlas-verseny-imoca60-sailing-hajozashu

Fa Nándor új hajón töri a fejét

Fa Nándor fontos bejegyzést tett közzé hajónaplójában, válaszol a hogyan tovább kérdésére.

„Akarva, nem akarva, sokat és nagyon vizuálisan gondolkodom egy hajóról, ami versenyképes tudna lenni ezzel a mostani szárnyas generációval.”


Az outriggeres wing és az uszony kiindulási alap a gondolkodásban, itt inkább a hajó formája, belső szerkezete és a munkatere a fő kérdés. A hajó napokat, heteket rohan 20 csomó feletti átlagsebességgel, és ennek megfelelően kell a munka- és az életteret kialakítani.

fa-nandor-uj-hajo-vendee-globe-imoca60-spirit-of-hungary-sailing-hajozashu

Fa Nándor, Fotó: AFP / Loic Venance

Nagy kedvem lenne megvalósítani, de már nem magamnak.

Az önbizalom és a vállalkozó kedv nem elég, kell a tapasztalat ezekhez a hajókhoz, meg kell tanulni és szokni a nagy sebességet, ami folyamatosan stresszes, időnként igen félelmetes, és akkor a navigációs és meteotaktikai gyakorlatról még nem esett szó. A most legjobbaknak is második, harmadik köre, mire összeáll a teljesítmény eredménnyé, pedig ebben nőnek fel, van kiktől tanulniuk, és végigjárják az ábécét.”


Persze a mostani versenye sem ért még véget, a 7. helyen hajózó Louis Burtont szerda éjjelre, de inkább csütörtök hajnalra várják Le Sables-ba, míg Fa Nándor feltehetőleg február 8-án fut be. Végre rá tudott fordulni a célra, de most meg a szele változékony és gyenge ahhoz, hogy igazán jó legyen a VMG-je (jó irányba mért sebessége). Az legutóbbi 24 órában a hajó sebessége 12-ről 8 csomóra lassult, de a cél felé mért sebessége 6,5-ről 7,8 csomóra javult. Ezt teszi, ha az ember jó irányba halad.

Fa Nándor mögött Eric Bellion is elég szerencsésen passzálta a Doldrumst, az Egyenlítőtől északra elterülő szélcsendes övezetet, és nem panaszkodhat Conrad Colman sem, bár ő jobban lelassult, és megint veszített néhány tíz mérföldet az előnyéből Arnaud Boissieres-rel szemben. Colmannek a déli óceánon még 1400 mérföld előnye volt a franciával szemben, mára ez 540 mérföldre apadt, mert az új-zélandi hajóst többször is megtépázta a szél, nagyon kevés ép vitorlája maradt.

Még hátrébb Didac Costa és Romain Attanasio párharca folytatódik. Costa papíron 8 mérfölddel vezet Attanasio előtt, de ez nem sokat jelent a céltól 4700 mérföldre, főleg, hogy mindketten egy gyenge szeles övezetbe tartanak, ahol bármi előfordulhat.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!