A vírus második hulláma elsöpörte a magyar Wild Joe atlanti átkelő programját

Október óta folyamatosan a hajó felkészítésével foglalkozik a csapat, a gyorsabb kivitelezés miatt visszavitték bázisukra, a horvát Kremik kikötőjébe a 60 lábas versenygépet.

Ebben is volt már keze a pandémiának, a már régen tervezett elektromos csörlőket beszerelő cég, csak itt vállalta a garanciával járó munkát és feltételük volt, hogy a hajón tartózkodó legénység friss, negatív COVID tesztet mutasson fel. Az ütemezés szoros volt nagyon, a cél január első napjain elérni a Kanári-szigetek legészakibb tagját, Lanzarote-t és a RORC Transatlantic Race rajtját. Az alkatrész beszerzések és szállítások végig akadoztak, sokszor borították a programot a pandémia intézkedései, jelentős csúszásokat okozva az eredeti tervben – az alábbi írás a Wild Joe Facebook oldalán jelent meg, azt változtatás nélkül közöljük.

Az elmúlt napok történései pecsétet nyomtak a program elhalasztására. Az induláshoz és a visszaúthoz szükséges repülőjegyeket folyamatosan törölték, vagy odébb tették. Az atlanti átkelés utáni logisztikát az USA jelenlegi intézkedései ellehetetlenítették. Lényegében az európai állampolgárokat nem engedik be jelenleg, illetve ha a megérkezéskor valaki a fedélzetről pozitív tesztet produkál mégis, akkor az egész hajó megy karanténba azonnal és tovább borul a tervezett program – a RORC Caribbean 600 indulása is.

Fotó: Wild Joe

A RORC Transatlantic Race kimarad, a január 9-i rajtjára már biztosan nem ér oda a hajó, majd a program következő állomása a RORC Caribbean 600 is nélkülünk fog futni. A beharangozott szuperjachtok, a Comanche és a Leopard is lemondta a versenyt – nekik is várniuk kell az átkeléssel. Köszönjük COVID19!

Edzésekkel kezdünk 2021-ben, ahogy az adriai időjárás engedi, tervünkben február végétől indulunk. Cél az újonnan beépített rendszerek kipróbálása, a csökkentett csapattal kialakítani a fedélzeti mozgásokat, de főleg próbálni és terhelni a hajó új működési módjait. Onnan a hajó atlanti átszállítása a program Los Angeles-be, a következő megcélzott verseny a két évente megrendezésre kerülő Transpac július 13-i rajttal, ami Honolulu-ba fut be.

A Wild Joe közben teljesen felkészítve a hosszútávú átkelésekre, a működtető rendszerek teljes átvizsgálása mellett rengeteg új dolog is bekerült a hajóba. Az eddigi kézi grindokat elektromos csörlők váltották fel, amik a csapat létszámát 13-ról 9 főre csökkentik és a felszerelések, élelmiszer csökkentésével a versenysúly is majd 500 kilóval kevesebb lesz. Az elektronika teljes felújítását magyar szakemberek Fekete László és Bóna Gábor készítették a csapatukkal. A teljes rendszer erősáramúra cserélése és az áramtermelés és tárolás sokszorozása következett a beépített rendszerek igényéből. Két Mastervolt alternátor került a nagygenerál utáni motorba és hidrogenerátor segíti meg az áramtermelést, a raktározást pedig a jelenleg leghatékonyabb líthium akkuk, új vezérléssel biztosítják. A biztonsági rendszerek között megfelelő adatmennyiség küldésére alkalmas saját internet, Navtex rendszer időjárás és navigációs adatok szolgáltatásához.

Fotó: Wild Joe

A legények biztonságát szolgálja a Sailor 6150 Non-solas DISTRESS system, amivel a világon bárhonnan sos jelzést lehet leadni és rövid üzeneteket tudnak küldeni vészhelyzetben. Hasonló a fedélzetre vezetett MOB (man over board) gomb, amivel az aktuális pozíciót rögzít a rendszer, ha valaki a vízbe esik. A navigációt az új B&G Halo 20+ radar segíti, 36 mérföldes körben figyeli a viharokat nagyon megbízhatóan. A hidraulika is egyszerűsödött, az eddigi kézi pumpával működő orrvitorla behúzópontok, az állítható tőkesúlyt is mozgató hidraulikába csatlakoznak már. Minden új rendszer a gyors és nagyon hatékony vitorla állításokra lett kifejlesztve. A hosszú menetekhez bekerült még egy édesvíz készítő a hajóba, egy külön tartállyal – kiszáradni már nem fog a jócskán csökkentett létszámú legénység. Egy hajó karbantartása állandó munka és kiadás, ezt a Wild Joe most jócskán megkapta, életútjának top formájában van.

Egy éve ültünk össze a Normafánál hagyományos megbeszélésünkre a kis faházban és ott került meghirdetésre a nagy program, a visszatérés Ausztráliába. Azóta erre készülünk. A pandémia ezt most keresztbe vágta, de ahogy látjátok folytatjuk – a hajó nem áll meg! Vitorlázni kell – zárta a csapat közleményét.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!