Elsüllyedése és életveszélyes kalandja sem riasztotta el Kevin Escoffier-t

Május 7-én száll vízre az új PRB

2020. november 30-án kora délután a Vendée Globe szóló földkerülő versenyen éppen harmadik helyen vitorlázó Kevin Escoffier IMOCA 60-asa a 2010-ben épült és 2018-ban foilerré átalakított PRB Fokvárostól 580 tengeri mérföldre délnyugatra egyszerűen kettétört és pillanatok alatt elsüllyedt. Escoffier-nek annyi ideje maradt, hogy bekapcsolja a vészjelzőjét, leadjon egy párszavas üzenetet és azonnal a mentőtutajába kellett ugrani a víz alá merülő hajójáról. Annak idején részletesen írtunk az esetről ás Escoffier megmentéséről Jean Le Cam által.

Sokaknak egy életre elment volna kedve a hajózástól is, de az olyan három hónapnyi pengeélen való rohanástól, mint amit egy Vendée Globe szóló földkerülőn kell végrehajtani, olykor ezer mérföldekre mindenféle segítségtől, attól biztosan. Nem úgy Kevin, akinek Lorien-ben holnapután száll vízre egy új PRB, és amellyel a célja – mi más lenne – a 2024-es Vendée Globe győzelem.

A 2020 november 30-án elsüllyedt PRB IMOCA 60-as

Escoffier, aki már vitorlázott Jules Verne Trophy győztes csapatban (sebességi földkerülés) és a Volvo Ocean Race elsőséget is beírhatja szakmai önéletrajzába, mindössze élete második szóló versenyén indult, amikor megtörtént vele a süllyedéses “kaland”.

“Azt hihetnék, hogy a hajóm ilyen drámai elvesztése megingathatta az önbizalmamat.” – mondta Escoffier az újságírók kérdésére válaszolva. – “Éppen az ellenkezője igaz. A Vendée Globe első három hetében az élcsoportban, a világ legjobbjai között vitorlázással bebizonyítottam magamnak, hogy képes vagyok a szólóvitorlás mezőny elejébe jutni.”

Másfél milliós megtakarítás a PRB-nek

Kevin Escoffier körülbelül ennyi eurót takarít meg kitartó főszponzorának azzal, hogy egy vadonatúj tervezés helyett egy félkész hajót választott, amelyet már PRB-két fejeztek be. Az IMOCA 60-as eredetileg egy amerikai vevő megrendelésére kezdett épülni Guillamue Verdier tervei alapján és már félig elkészülve állt a műhelyben, amikor a PRB-é lett. A folytatásban megváltoztatták, fejlesztették a terveket és a hajóra épült egy új, az eredetihez képest modernizált, hasas hajóorr, illetve alakítottak a kokpiten is a teljesen új formájú kabintető alatt. Az átalakítások miatt nehéz megállapítani, hogy ez egy modernizált régebbi generációs avagy új generációs IMOCA 60-asnak tekintendő-e.

Az új hajó még a műhelyben

“Nekem ez új hajó. Nem mondanám azt, hogy ilyen vagy olyan generációs, hiszen teljesen új dizájn készült, még ha a testforma 2020-as is. Teljesen új hajót alkottunk. A hajótesten az orrészből 4,5 méternyit lecseréltünk, amihez Guillaume Verdier 23 változatot rajzolt, mire ezt a jelenlegit kiválasztottuk, mint legjobbat. Megváltoztattuk a kokpitot is, hiszen ezt a hajót eredetileg az Ocean Race-re, csapatos versenyzésre alkották. Emellett újak az emelőszárnyak tervei is. Igazán sokoldalú IMOCA 60-as lett, ami boldoggá tesz. A versenyen tapasztaltak alapján megbízható hajóra van szükség, amit alaposan kiismerhetek a rajtig, és majd bizalommal, keményen meghajthatok. Úgy hiszem ezzel a hajóval az öt leggyorsabb közé tartozom majd a 2024-es Vendée Globe mezőnyében.”

Ünnepélyes vízre bocsátás május 7-én.

A PRB ezzel az 11th Hour Racing után a másodikként vízre szálló új foiler IMOCA 60-as a 9. Vendée Globe befejezése óta.


 

 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!