Folytatódik az ukrán versenyhajó gyártása

A Luka 30 ukrán hajógyártó üzem a facebook oldalán adott hírt róla, hogy a háború ellenére továbbra is működnek és folytatják az osztály építését, ezzel jelezve, hogy új vevőket is ki tudnak szolgálni. 

Az ukrán olimpikon és világbajnok Rodion Luka (ezüstérmes 49er-ben – Athén 2004) offshore világbajnokság hajóosztálya a Luka 30. 2018-ban a World Sailing hosszú kiválasztási procedúrája után megkapta az offshore világbajnoki osztály címet, tíz neves és komoly tőkével, gyártókapacitással bíró hajógyár 30 lábas vitorlásaival versenyezve. Az offshore versenyszámok válthatják akár már a következő olimpián a Finn dingit. Berecz Zsombor világbajnok és tokiói ezüstérmes osztályának kiesése a termetes vitorlázókat kiszorítja a legnagyobb nemzetközi megmérettetésből és ezzel pont az offshore versenyjachtok utánpótlását is elvágja, vagy kevésbé erős felkészítő osztályokba szorítja. A tengeri hajókon kell az erő, óriás emberek és a nagyon magas szakmai felkészültség. Az olimpiai osztályok átállását részben a pandémia, gazdasági érvek és más szakmai kérdések, valamint háttér lobbik most lelassították. 

Magyar vonatkozásai bőven vannak az ukrán olimpiai aspiráns osztálynak. A Volvo Ocean Race résztvevő Rodion Luka több magyar vállalkozást is partnerként vont be a one design vitorlások gyártásánál. A hajó teljes karbon rudazata, a speciális verseny árbóccal és orrsudárral együtt a kápolnásnyéki Pauger Carbonnál készül sorozatban. A kiegészítőket, ponyvákat, perseninget, kötélzsákokat, fedélzet takarókat és árbóc zsákokat, de még a puffereket is a balatonföldvári Bezeréti Miklós műhelyében készítik, aki e mellett a One Sails vitorlák hazai gyártója is. A szépen növekvő magyar flotta teljes szervízét a Kékszalag győztes Bali István műhelye látja el, akik külföldi megbíźásokat is szoktak teljesíteni. Már magyar vonatkozásnak is sorolhatjuk az L30  tervezőjét, a szlovén Andrej Justint is, aki számos Balatonon futó osztályt tervezett, mint a teljes Nautic sorozatot, vagy a Code 8-ast és 10-est, vagy a szintén Pauger gyártmány RC44-es versenyjachtokat. A flottának a vitorlákat gyártó Uk Halsey ukrán képviselete nemrég megköszönte az együttműködést az egyik vitorlás weboldalon, nagy valószínűséggel ők most az ukrán-orosz háborúban tevékenyen is részt vesznek, székhelyük a Fekete-tenger partján Khersonban van.

Az L30 versenysorozata 2022-ben az amerikai flotta fejlesztésére koncentrál, lényegében az összes verseny februártól júliusig a tengerentúlra lett kiírva, majd a balatoni Kékszalag következik és az olasz Sanremoban zajló, októberi Európa-bajnokság zárja az évadot.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!