IMOCA 60 – Paul Meilhat mindent akar az új hajójával

2016-17-ben a Vendée Globe-on a legjobb nem-foileres volt

Persze, amíg ki nem esett. Az SMA névre keresztelt IMOCA 60-as 2013-ban Francois Gabart győztes hajója volt. Paul Meilhat is kitűnően vitorlázott és a leggyorsabb hagyományos uszonyos hajó volt, az abszolút harmadik helyen vitorlázott, míg a Csendes-óceánon tönkrement a tőkesúly billentő hidraulikája és a verseny 49. napján kiállni kényszerült. De addig nagyszerűen versenyzett.

A 2020-as Vendée Globe-on nem vett részt, ami kissé meglepő volt, mert a teljesítménye alapján az ember azt hihette, hogy a szponzorok által legkeresettebb skipperk közé kerül. Nem így lett.

De nem szakadt el az IMOCA versenyektől. Tavaly például Charlie Dalinnel párban versenyzett az Apivia fedélzetén. Most pedig új szponzora a Biotherm révén új hajóval szállhat be a küzdelembe. A beszállást pedig nem aprózza el, hanem azonnal és mindent akar. A vadonatúj hajóval máris indul a Défi Azimut versenyen, majd jöhet a Route du Rhum, 2023 januárjában a csapatos Ocean Race földkerülő, 2024-ben pedig a Vendée Globe.

 

A Biotherm augusztus 31-én szállt vízre Lorient-bann – Fotó – Thomas-Deregnieaux / Qaptur_

 

Egy IMOCA 60-as esetén hónapokba, de akár évekbe is telhet, mire teljes mértékben sikerülhet kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket. Az azonnal versenybe fogott hajókon megjelenhetnek olyan hibák, amelyek véget vethetnek a versenynek. Meilhat teljesen tisztában van ezzel és hogy nagyon ambiciózus ütemtervet vállalt. Nagyot fejlődne, de készen áll a kudarcokra. Sőt, azt mondta, már van egy-két „probléma”, amit az új hajóval rendezni kell, de nem részletezte.

A 40 éves Meilhat, aki kétgyermekes apa, nagyon összeszedetten készül a versenyekre. Szponzorával négyéves szerződést kötött.

„A legfontosabb, pragmatikusak legyünk, és ne vesztegessük az energiát felesleges apró részletekre, hanem asrra koncentráljunk, ami igazán fontos” – magyarázta Meilhat a hajója vízrebocsátásakor. „Ez alapvető jelentőségű lehet. Utána az, hogy ne legyünk túl ambiciózusak az eredményeket illetően. Egy új hajóval türelmesnek kell lennünk. Valószínűleg lesznek problémáink. A dolgok soha nem úgy történnek, ahogy eltervezzük, ezért rugalmasnak kell lennünk, és és jó döntéseket kell hozni.”

Az új hajója Thomas Ruyant LinkedOutjának építősablonjában készült, de természetesen ezen az IMOCÁ-n is megváltoztatták az orr formáját. Ezen a hajón is hasas scow-bownak nevezett orrkiképzés van.






Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!