IMOCA 60 – Vízre szállt Sam Davies magyar-francia építésű új Manuard-hajója is

Élete első új IMOCA 60-asával készül a negyedik Vendée Globe-jára

Samantha Davies sokat várt arra, hogy új, igazán esélyes hajóval vehessen részt a földkerülőn és gyakran bizonyította, hogy érdemes a bizalomra. 2024-ben negyedszer vág neki a világ egyik legkeményebb vitorlás versenyének. Első alkalommal, 2008-2009-ben negyedik lett, ami a női szólóvitorlázókat tekintve a második legjobb eredmény a verseny történetében. 2012-ben az ötödik napon kidőlt az árbóca. 2016-ban nem indult, a 2020-as Vendée Globe-on pedig az élmezőnyben vitorlázva a 26. versenynapon sérült meg a hajója. Fokvárosban megjavították az Initiatives Coeur-t és Samantha versenyen kívül végigvitorlázta a távot. Emlékezetes érkezést produkált, amikor az érkezése előtti utolsó éjszakán a nyomvonalával egy hatalmas szívet rajzolt a Viszkája-öböl vízére!

Ezzel az ötletes gesztussal és a pálya teljesítésével kivívta szponzorai elismerését, hiszen a versenyből kiesve is képes volt fenntartani a médianyilvánosságot. A három cég összefogásával szponzorált csapat támogatói a 2020-as rajtnál még azt mondták, hogy csak arra a földkerülőre szállnak be az IMOCA versenyek világába, ám Sam teljesítíményének (és persze a médiamutatók) hatására meggondolták magukat.

Olyannyira, hogy új hajót rendeltek versenyzőjüknek. Mégpedig a földkerülőn L’Occitane en Provance néven szerepelt IMOCA 60-as (ma Bureau Vallée) mutatói alapján a francia Black Pepper cégtől egy testvérhajót. A Black Pepper pedig a hajóinak karbon-kompozit testeit (IMOCA 60, Code2 hatvanlábas Performance Cruiser, Code3 Maxi 72-es, Code#, Code1, Code 0.1) Magyarországon, elsősorban a Pauger Carbon kápolnásnyéki műhelyétől rendeli.

Az új Initiatives Coeur

Sam hajója építés közben 2021 novemberében a Pauger-műhelyben még dekk nélküli állapotban

A hajó ugyanabban a sablonban épült, mint a 2020-as Sam Manuard-tervezésű darab, természetesen a tervező által a tapasztalatok alapján kért módosításokkal. Ezek közül a legfontosabb a billenthető tőkesúly pozíciójának megváltoztatása volt. Ez persze nem azt jelenti, hogy a L’Occitane-on rossz helyen lett volna a kíl. Nyilvánvalóan a helyzete függ a támaszuszonyok konstrukciójától is, amiben szintén más az új hajó, mint elődje.

Gazdi és társa, az új Manuard-tervezésű Pauger – Black Pepper IMOCA 60-as – Fotó: Vincent Curutchet

Ezen a képen még a tőkesúly és a kormányok beszerelése előtt láható az új hajó – Fotó: Vincent Curutchet

Sam Davies és az új hajó első közös versenye várhatóan szeptemberben a Défi Azimut-Lorient Agglomération regatta lesz, majd novemberben a  szólóvitorlás transzatlanti Route du Rhum-Destination Guadeloupe.

A szponzor jó kiszolgálása alapvető fontosságú egy IMOCA 60-as hajó eredményességéhez

 




Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!