Meglepő: Eric Beillon hagyományos, nem-szárnyas új IMOCA 60-ast építtet a Vendée Globe-ra
Az egykori legjobb újonc
Eric Beillon a 2016-17-es Vendée Globe-on Fa Nándor mögött ért célba. Nándi hat és fél nappal előzte meg a francia versenyzőt, aki azon a földkerülőn a legeredményesebb újonc volt. Beillon a részvétele utáni években távolra került az IMOCA 60-asok és a verseny világától. Saját hajóján a Csendes-óceánon kóborolt messze az európai léttől és a tömegektől, ám a világjárvány miatt haza és partra kényszerült. Ekkor hívták el a legutóbbi, a 2020-21-es Vendée Globe idején szakkomentátornak.
Elmondása szerint nagyon mellbe vágta a múlt, amikor Les Sables d’Olonne-ban a Vendée Globe kikötőbe érkezett, és szinte azonnal bizonyossá vált számára, hogy újra neki kell vágnia a versenynek.
Eric Beillon a 8. Vendée Globe-on nem csak a legsikeresebb újonc volt, hanem a mezőny egyik legjobb kommunikátora. Azóta filmet is készített a nagy kalandról, amely “Comme une seule Homme” címmel 2018-ban került a közönség elé.
Egyedi megközelítés – szemben a trenddel
Eric Beillon, aki ígérete szerint rövidesen nyilvánosságra hozza, hogy ki tervezi és ki építi a 2023 tavaszára elkészülő új IMOCA 60-asát, hajójával szembe megy az egyébként sokak által vitatott trenddel és hagyományos, nem-foilos vagyis nem emelőuszonyos hajót építtet. Az utolsó ilyen hajó Fa Nándor Spirit of Hungary-je volt. Azóta, vagyis nyolc éve, minden egyes új IMOCA 60-as szárnyas vitorlás.
Eric Beillon egyik fő támogatója az új projektben az ötszörös Vendée Globe résztvevő nagy öreg Jean Le Cam, aki ráadásul legutóbb a 4. helyével a legeredményesebb nem-foileres hajóval vitorlázó volt. Beillon az ő hajóját bérli, hogy indulhasson a legfontosabb IMOCA 60-as versenyeken a 2024-es Vendée Globe rajtig. Függetlenül attól, hogy hány mérföldet teljesít addig ezeken a versenyeken lesz indulási joga, mert az új hajókkal benevezők védettséget élveznek a maximálisan 40 hajóra korlátozott mezőnybe kerüléshez.