Mini Transat – 1000 mérföldön belül a célhoz az élmezőny

A verseny a várakozásoknak megfelelően nagyon szoros

A Protók között most is az első szakaszon a többiekhez képest nagy előnyt szerzett négyes vitorlázik a legjobban. A francia Pierre Le Roy és Tanguy Bouroullec, az olasz Fabio Muzzolini és az ukrán Irina Gracheva.

Le Roy mélyen déli útvonalat választott a többséghez képest és vezeti a mezőnyt. Holnapig várhatóan még jobb szele is lesz, de 9-én kedden várhatóan a passzátszél egyenletesen fog fújni mindenkinek. A mezőnyben alaposan megszaporodnak majd a tízcsomós átlagsebességnél gyorsabban vitorlázók.

 

Pierre Le Roy – Fotó: Vincent Olivaud

Pierre Le Roy 150-160 tengeri mérfölddel jár délebbre, mint az összetettben az első szakaszon hozzá képest nagyjából kétórás előnyt szerzett Tanguy Bouroullec. Az első szakaszon is Le Roy vezetett sokáig, ám a la palmai cél előtti napokon legnagyobb ellenfele megelőzte. Kettejük közt nagy harc várható az első helyért. Amelybe persze még beleszólhat Muzzolini és Gracheva is. Ők a két francia vetélytárs közötti sávban vitorláznak, Le Roy-tól 50-60 mérfölddel északabbi vonalon.

A Protóknál alul-elől zöld ikon: Le Roy – A Széria osztályban az alsó, bordó ikon jelzi Dhallene-t

A Széria hajók között még izgalmasabb a verseny. Az első szakasz alapján még az eredmények óvás utáni módosítása után is nagy időelőnnyel  bíró német Melwin Fink úgy tűnik biztonsági menet mellett tette le a voksát és az észak-déli, vagyis a rövidebb, egyenesebb és a hosszabb, ám biztosabb széllel kecsegtető útvonalat választók között ő az egyik középutas. Izgulhat ott középen mert az első szakasz utáni eredménylista módosítás legnagyobb nyertese, a második szakaszt Finkkel szemben csak 1 óra 52 perc hátránnyal kezdő francia Hugo Dhallene ugyan nincs az második szakasz aktuális eredménytáblázatának legelején, ám a markánsan déli pozíciója még nagyon jól is fizethet. Ráadásul az elmúlt 24 órában messze a leggyorsabb volt a Széria osztályban vitorlázók között.

Az eredménylista

A verseny honlapján olvasható eredménylista még nem igazán mutat valós helyzetet. Úgy értem, nem biztos, hogy az van előrébb, aki a listán jobban áll a másiknál, még ha neki rövidebb út is elegendő lehet a célba érkezéshez, mint a délebbre haladóknak.  Jelenleg az észak-déli pozíciók eltérései döntő sebességkülönbségeket jelenthetnek egymáshoz képest még akkor is, ha a szél egyenletesen és hasonlóan fog fújni a teljes mezőnynek. A kis 6 és félméteres Minik hátszélközeli szélszögön vitorláznak Saint Francois, a cél felé és ilyenkor a mélységből, a délebbi pozícióból fakadó előny, a pár fokkal raumosabb menet lehetőségei komoly sebességelőnyt jelenthet annak, aki délebbről, néhány fokkal kedvezőbb szögön közelítheti a célt.

Ruji

A verseny honlapja
Nyomkövetős térkép







 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!