Október 17-én rajtol a 41. Rolex Middle Sea Race

Fele a mezőny a szokásoshoz képest

A koronavírus járványhoz kapcsolódó korlátozások miatt érthető módon sokkal kevesebben vállalják az idei Rolex Middle Sea Race-en való részvételt a megszokottnál. Egy héttel a rajt előtt 58 hajó szerepelt a benevezettek listáján a 2019-es száznyolc csapathoz képest. A létszám még növekedhet, hiszen 21 országból 79-en regisztráltak a majdani evezéshez. Arányaiban viszont biztosan még kevesebb lesz a magyar résztvevő, hiszen a tavalyi extra öt csapattal szemben idén csak a már szinte állandó versenyzőnek tekinthető Wild Joe lesz ott a rajtvonalon.

Szerdán a felvezető part menti futamra kerül sor. Az offshore verseny pedig 17-én szombaton kezdődik.

Wild Joe – edzésvideó a csapat facebook oldalán 

készítette Gémesi Jóka

Wild Joe – 20 csomó felett – videó a csapat facebook oldalán – Gémesi Jóka

A pálya 606 tengeri mérföld

A világ legjelentősebb tengeri offshore versenyei közé tartozó Rolex Middle Sea Race-en a levitorlázandó táv lényegében ugyanannyi, mint a Rolex Fastnet Race-en. A pályarekord 1 nap 23 óra 55 perc és 3 másodperc, amelyet 2007-ben állított fel az amerikai Rambler 100 Ken Read kormányzásával.

A Middle Sea Race pálya

Az 1968-ban alapított Middle Sea Race-en a hajók Máltáról indulva körülhajózzák Szicíliát. A mezőny a La Valetta Nagy Kikötő mélyéről az ódon városfalak közül rajtol több csoportra bontva. Innen észak felé tartva átvitorláznak az olasz csizma és Szicília között a Messinai-szoroson. Megkerülik a Stromboli vulkánt és nyugat felé fordulnak. Az Eoli-szigetek északi oldalán vitorláznak az Egadi-szigetek felé. Marettimo és Favignana között délnyugatra fordulnak. Nyugatról kerülik Pantelleriát. A következő „bója“ dél felé a Lampedusa-sziget, ahonnan északkeletre tartva érnek vissza Máltára. A Comino-csatorna után a cél a Marsamxett kikötő előtt van.

Magyarok az élmezőnyben

2019-ben a fölényesen abszolút első Rambler88 és egy VOR 70-es mögött két magyar csapat ért célba a harmadik és negyedik helyen. Köztük nagy küzdelemben az utolsó mérföldeken dőlt el a harc. Abszolút harmadikként futott be a Pendragon, Király Zsolt vezetésével. A versenyre bérelt Donaldson 69-es fedélzetén olasz és magyar vitorlázók dolgoztak egymás mellett. Két perccel később a negyedik helyen pedig Józsa Márton és csapata érkezett a 60 lábas Wild Joe-n egy olyan verseny végén, ahol a javarészt gyenge szél miatt nem tudták kihasználni a DSS-szárny előnyeit.

Videó a 2019-es versenyről





Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!