Transat Jacques Vabre: A Hugo Boss kiesett

Csak a hidraulika tartja a tőkesúlyt

A Transat Jacques Vabre verseny hetedik napján november 3-án délelőtt 25 csomós sebességgel vitorlázva ütődött valami vízben úszó azonosítatlan akadálynak a Hugo Boss IMOCA 60-as tőkesúlya. A kíl súlyosan sérült, Alex Thomson beszámolója szerint csak a hidraulika dugattyú csatlakozás tartja a hajóban a vitorlás létfontosságú elemét. Madeirától 420 tengeri mérföldnyire délnyugatra és a Kanári-szigetektől 380 mérfölddel északnyugatra történt a baleset. A Hugo Boss a versenytáv egyharmadát tette meg.

Az ütközéskor a versenyzők nem sérültek meg, kisebb zúzódásokkal, horzsolásokkal megúszták a hajó hirtelen, szinte teljes megállását okozó ütközést. A kárfelmérés után azonnal megálltak bejelentették a kiállásukat a versenyből. A csapatuk jelenleg a hajó legközelebbi kikötőbe juttatását szervezi.

Alex és Neal egész nap keményen dolgozott a hajó stabilizálásán, így e sorok írásakor pihennek. Ross Daniel az Alex Thomson Racing technikai igazgatója nyilatkozta a helyzetről: “Miután keményen dolgoztak egész nap a hajón, úgy döntöttünk, hogy pihenjenek. A hajó stabil, nincsenek közvetlen veszélyben. Úgy tűnik, képesek lesznek arra, hogy lassan a Kanári-szgetekre vitorlázzanak. A szél gyenge, a tenger nyugodt, és ez várhatóan a következő napokban is így marad.”

Rossz taktikai döntésük miatt Alex Thomson és Neal McDonald kettőse a verseny első három napján jelentősen lemaradt az élmezőnytől, miután néhány másik hajó társaságában ők nyugatabbra tartottak a legnagyobb ellenfeleikhez képest és a meteotaktikai elképzeléseik nem válta valóra. Így az élen vitorlázó Charalhoz képest ötszáz mérföld hátrányban voltak, amikor a baleset történt.

Az IMOCA 60 osztályban a verseny állása 2019. november 4-én délelőtt. A közel egy napja veszteglő Hugo Boss fekete színű ikonja a kép felső részén látható

Az IMOCA 60 éllovasok féltávnál járnak

Eközben Jeremie Beyou és Christopher Pratt a Charallal már a Zöldfoki-szigetek közelében vitorláznak. Az összesen 4350 tengeri mérföldes útból már csak kevesebb, mint 2000 mérföldet kell megtenniük a célig. Közel 20 csomós átlagot mennek a passzátszélben.  A doldrums majd valamennyire lelassíthatja őket, de öt-hat nap alatt Salvador de Bahiába érhetnek.

Természetesen ha nem éri őket baleset. A tengerek, az Atlanti-óceán is nagyon szennyezett. Rengeteg ember által elhagyott, vízben úszó tárgy, akár félig elsüllyedt konténerek is veszélyeztetik a hajózást, és egy ilyen érzékeny versenygép húszcsomós tempóban vitorlázva még egy kisebb tárggyal ütközve is komoly sérüléseket szenvedhet.

Ruji


Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!