Zajlik a türelmes magányosok tókerülő versenye a Flex Fleet klasszikus szóló egykezes a Balatonon

58 szólóvitorlázó a vízen!

Reggel rajtolt el Tihanyból a rendező Tihanyi Hajós Egylet kikötője elől a rekordlétszámú ötvennyolc hajós. (néhány éve 4 db Folkeboattal indult az első ilyen verseny…) Az első pályajel Almádinál van a Budatava-kikötő előtt és most, péntek délben e sorok írásakor még a mezőny java arrafelé tart a szinte semmi szélben. Az éllovasok már fordultak a pályajelnél és a Tihanyi-cső felé haladnak. Küszködve. Vár rájuk még a teljes nyugati medence a keszthelyi fordulóval. a pálya megtételére szabott limitidő 36 óra, vagyis fél nappal rövidebb idő, mint a Kékszalagon.

Reggel még fújt némi délkeleti, azzal jöttek el a hajók Almádi felé, de jelenleg olajsíma vízen döcögnek.  Sajnos igazán friss szelet az időjárás-előrejelzések sem ígérnek, még holnapra sem. Éjjel nagy jelentősége lehet majd annak, hogy ki talál némi parti szelet.

Tizenegy óra tájt Almádinál a Narvál Pauger 26-ossal Makai Gábor vezette a mezőnyt

A klasszikus egykezesen bármilyen vitorlással lehet indulni, így a Fa Nándor féle TBS Nagydíj innovatív hatásának köszönhetően tipikus szólóvitorlás kategóriává fejlődött spéci nyolcméteres hajók (8M Open kategóriában stílusosan 8 hajó) mellett a legkülönfélébb típusokkal Yardstick kategóriákban vitorláznak a résztvevők a Sudaraktól a J 24-esen át a klasszikus balatoni fahajókig és Hetvenes Cirkálóig vegyesen.

A Johanna Európa 30-assal Salacz Ákos Káptalanfürednél küzd a szélhiánnyal

Küzdelmes, de nekik a legjobb!

Sajnálhatjuk őket, hogy ilyen kevés szélben ennyire hosszú távon kell végig jutniuk, de ismerjük el, csodálatos, emlékezetes perceket, órákat élnek meg a vízen! Én legalább is veszettül irigylem őket. Pedig egy vállerősítő “boci” típusú pontosan egy egész lóerős rohanógéppel cikázhattam a közelükben az olaj vízen…

Már az is élvezet lenne, ha ennyi ideig, amíg ők gyönyörű magányban vannak a lehető legszebb helyen, csak nem szólna telefon, nem dőlne az agyunkra a javrészt teljesen felesleges információkat öntő hírtömeg. Hát még ez úgy, hogy az ember a természettel közvetlen kommunikációban minden porcikájával egyetlen értelmes cél elérésébe olvadva valóban, teljesen kiszakad a hétköznapjaiból! Lassan haladnak, izzadnak a napon, bizonyára káromkodnak is olykor, és nemsokára veszettül fáradtak lesznek. De ez nem kényszerű, rájuk kényszerített harc, káros, betegítő stressz, hanem akármi lesz is a vége, tömény élvezet, valódi élet!

A verseny, a hajók pozíció nyomon követhetők a következő linken: Race&Trace (raceandtrace.hu)
(Nekem Edge böngészőben nem látszanak a hajók a térképen, de például Operával számítógépen működik a közvetítés. Androidos telefonon jó eséllyel nem látszanak a hajók.)

Rajtlista a THE honlapon található: Sailwave results for Flexfleet Klasszikus Szóló 2023 at 2023 (thesail.hu)

Ruji

Idézet a THE közleményéből:

“A verseny névadó szponzora a FlexFleet autóflotta kezelő cég, akiknek ugyancsak ez az eszmeiség tetszett meg a versenyben, és állt a rendező egyesület mellé. A támogatás mellett az általuk felajánlott különdíj is ezt sugallja, a távot utolsó előttiként teljesítő vitorlázó kapja egy Mazda MX5 Cabrio egy hónapos használatát. A verseny díjazottjait a Rooster magyarországi képviselete a Monautix Kft. ajándékai várják, míg az éjszakai éberen maradáshoz a Hell kávéitalai fognak segítséget nyújtani.

A nagy kihívás mellett a legfontosabb, hogy minden versenyzők biztonságosan vitorlázza végig a távot, ezért minden hajó GPS jeladóval lesz felszerelve, és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata a teljes 36 órás versenyidő alatt három mentőhajóval áll majd készenlétben.”



Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!