Újabb elektromos tüzek yachtokon
Elektromos kísérleti hajó a legfrissebb áldozat
A Porrima svájci kísérleti elektromos hajó augusztus 12-én kapott lángra. A különleges hajó Mumbaiból tartott a Maldiv-szigetek felé, amikor az akkumulátoroknál tűz keletkezett. A 36 méter hosszú Porrima teljes mértékben magújuló energiákkal – napelemekkel, szélturbinával és hidrogénnel – hajtott hajó, mesterséges intelligencia vezérelte. Öt kontinenst érintő “Kék Odüsszeia” elnevezésű túráján hajózott, amikor a baleset érte.
Pénteken hajnali 3 órakor történt robbanás az akkumulátorok helységében és miután nem tudtak úrrá lenni a tűzön segítséget hívtak. Viharos tengeren még partközelben hajóztak. A helikopteres mentőegységek kimentették az ötfős legénységet, a hajót sorsára hagyták. Egyelőre nincs hír arról, hogy mi történt vele.
Augusztus 11-én a spanyol Formentera partjainál gyulladt ki a vadonatúj Aria SF nevű szuperyacht. A 43,7 méter hosszú luxushajó idén áprilisban szállt vízre Anconában. A tűz délután gyulladt ki, menet közben. A hétfős legénységet és az Aria kilenc utasát evakuálták a hajóról, amely három órán át égett, mire sikerült megfékezni a tüzet és a kiégett hajótestet Ibizába vontathatták.
A Marine Industry News szerint a 432 tonnás hajó az ISA GT 45 sorozat első darabja és a szeptemberi Cannes-i Hajókiállításon tervezték bemutatni a nagyközönségnek, illetve részt vett volna a Monaco Yacht Show-n is.
Az elmúlt hónapban nem ez volt az egyetlen olasz gyártmányú yacht, amely a tűz áldozata lett
Július 22-én egy 27 méteres Pershing 88 szuperyacht kapott lángra Positano partjainál. Még áprilisban egy másik 27 méteres yacht is tűzben pusztult el Valéencia közelében. Egy Sanlorenzo SX égett ki aznap. Feltehetően szintén elektromos tűz, feltehetően akkumulátor robbanás okozta a vesztét.
Május második hetében Santa Maria di Leuca partjai közelében gyulladt ki, égett le és süllyedt el a Naseem nevű szintén 27 méteres szuperyacht.
Júniusban már írtunk a feltűnően szaporodó hajótüzekről és hogy az esetek többségében a modern lithium-ion akkumulátorok okozzák a bajt, illetve, hogy miért olyan nehezen olthatók az efféle tüzek.