szechenyi-jegtoro-hajo-duna-tel-evszak-felirat-folyo-foto-hajozashu

A Széchenyi jégtörő is megy Szerbiába segíteni

A jégtörő hajók bevetéséről 2017.01.15-én tartottak megbeszélést a három ország vízügyi szerveinek képviselői.

Ma délelőtt 10 órakor összehívták a Magyar-Szerb Vízgazdálkodási Bizottság elnökeinek rendkívüli ülését Baján, a vízgazdálkodási kérdések tárgyában aláírt egyezmény szerinti, Vukovárig terjedő közös érdekű Duna szakaszon túli, szerb szakaszra történő jégtörő hajó pár átvezénylésével kapcsolatban.

A védelmi munkák tervezése és végrehajtása érdekében tartott egyeztető tárgyalás célja az volt, hogy meghatározzák a szerbiai szakaszra átvezényelt hajók irányítását és a közös érdekű szakasz védelmi feladatait.

A jégtörő hajók bevetéséről 2017.01.15-én már tartottak megbeszélést a három ország vízügyi szerveinek képviselői. A szerb és horvát szakemberek tájékoztatóikban akkor kitértek arra, hogy a déli országhatár és a Vukovár közötti Duna szakaszon az elmúlt napokban több helyen megállt és részben feltorlódott a jég, így mára Dálya térségében alakult ki álló jégtorlasz.

A szerb és horvát szakemberek tájékoztatóikban akkor kitértek arra, hogy a déli országhatár és a Vukovár közötti Duna szakaszon az elmúlt napokban több helyen megállt és részben feltorlódott a jég, így mára Dálya térségében alakult ki álló jégtorlasz.


A mai megbeszélésen döntés született arról, hogy Magyarország további két nagyteljesítményű jégtörőt hajóját, az 1472 kW teljesítményű és 419 tonna vízkiszorítású Széchenyit és az 485 kW teljesítményű és 205 tonna vízkiszorítású Jégtörő VII-est indítja útnak a folyó közös érdekeltségű szerb-horvát szakaszára, illetve szükség szerint a szerb Duna szakaszra.

A térségben jelenleg már két magyar jégtörő tartózkodik, az 1470 kW teljesítményű és 386 tonna vízkiszorítású Jégtörő XI. és az 588 kW teljesítményű és 221 tonna vízkiszorítású Jégtörő VI. nevű hajóit. Ezek a hajók áttörik a Dálya környékén összeállt torlaszt, és ezt követően indulnak a délebbi szakaszra.

Az átvezényelt hajópark feladata lesz az alsó szakasz felügyelete, szükség szerint a jég terelése, törése, a káros torlaszok megbontása.

Az Országos Műszaki Irányító Törzs vezetője Budapestről Bajára rendelte a magyar jégtörő flotta legnagyobb hajóját, a Széchenyit, amely szerda reggel fél 10-kor el is indult a fővárosból.

A hajó csütörtökön, a reggeli órákban érkezik Bajára, fedélzetén 2017.01.19-én a legfrissebb helyzetről tart sajtótájékoztatót Láng István, az OMIT Törzsvezetője. A pontos időpontról később értesítjük a sajtó munkatársait.

Forrás: Országos Műszaki Irányító Törzs- tájékoztató jégvédekezés, Országos Műszaki Irányító Törzs, Baja, 2017.01.18.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!