wild-joe-maxi60-porto-montenegro-sailing-thousand-islands-race-vitorlas-verseny-jozsa-marton-fifty-fifty-sailing-hajozashu

A magyar Wild Joe a Thousand Islands Race-en

A Józsa Márton kormányozta és magyar legénységgel vitorlázó Wild Joe esélyesként indul az adriai Thousand Islands Race tengeri vitorlás versenyen!

Az adriai partvonalon Rijeka és Porto Montenegro között kijelölt közel 900 kilométeres Thousand Islands Race verseny célja, hogy felhívja a figyelmet az őszi Adria szépségeire és közelebb hozza a sokak számára ismeretlen, de fantasztikus adottságokkal rendelkező és látnivalókban bővelkedő Montenegrót a túrázni szeretőkhöz. A sok éve együtt vitorlázó nagyrészt magyar olimpikonokból álló fiatal legénység már sokszor jól vizsgázott, és eredményeikkel többször felhívták a figyelmet a hazai vitorlázók kiemelkedő képességeire.

A mai nap induló verseny a linkre kattintva nyomonkövethető: http://tracking.com.hr/2016/tir1/2016tir.html

wild-joe-maxi60-sailing-thousand-islands-race-vitorlas-verseny-jozsa-marton-fifty-fifty-sailing-hajozashu

A Wild Joe hajóról:

Wild Joe a világ egyik leggyorsabb 60 lábas vitorlása, melyet a világhírű Reichel/Pugh tervezőpáros elképzelései alapján az ausztrál Azzura Marine hajógyárban építettek 2002-ben, s mely mérföldkőként vonult be az offshore vitorlázás történetébe, mint az első dönthető keel-lel rendelkező versenyvitorlás. Első tulajdonosa az ausztrál bormágnás Bob Oatley eredetileg egy gyors, családi kirándulásokra alkalmas hajónak szánta vitorlását, ám alig három héttel vízre bocsátását követően a Hamilton Island Race Week-en, az akkor még Wild Oats névre hallgató hajó olyan gyorsnak és versenyzésre, manőverezésre kiválóan alkalmasnak bizonyult, – mellyel tulajdonosa olyan nálánál jóval nagyobb méretű és teljesítményű hajókat utasított maga mögé a korrigált idő szerinti (handicap) versenyben, mint a sikert-sikerre halmozó Wild Thing vagy az Alfa Romeo – hogy már első regattáján trófeát szerzett. Azóta a hajó sikere töretlen, s ma is a világ egyik leggyorsabb hatvan lábas versenyhajójaként tartják számon, mely kiváló IRC számmal rendelkezik, így a korrigált idő szerinti versenyekben remek teljesítmény elérésére képes. Tulajdonos váltást követően a hajó új nevet kapott, ekkor tett szert a Wild Joe névre, mivel Oatley ragaszkodott a hajónévhez, s újabb hajóit is a Wild Oats névre keresztelte el. A név és tulajdonos váltás azonban nem törte meg a hajó sikersorozatát, ma is ő tartja a Pittwater Coffs Harbour Race rekordját, ahol további négy IRC győzelmet is szerzett, kétszer győzött a Sydney Gold Coast IRC versenyen, kétszer a Hamilton Island Race Week-en, valamint a leggyorsabb vitorlásnak bizonyult a Sydney-Moolooabah regattán is. Elsősorban a tengeren túli versenyeken mutatta meg mire képes, s halmozott sikert sikerre mind inshore, offshore és hosszú óceáni túraversenyeken egyaránt. Az offshore, azaz nyílt vízi futamokon a hajót 9-10 fős legénység képes vezetni, míg az inshore, azaz part közeli versenyeken, mint például a Rolex Capri Sailing Week, vagy a Maxi Yacht Rolex Cup akár 16 főre is szükség lehet, hogy minden feladatot képes legyen a csapat zökkenőmentesen ellátni. A magyar csapatnak sikerült megszereznie a legendás hajót, s szeretne eljutni, s tisztességesen helyt állni vele az offshore versenyzés legnevesebb kupasorozatának, a Rolex Trophy-nak európai állomásain, megtéve ezzel az első lépést a professzionális nyílt tengeri versenyvitorlázás felé, hogy mintegy úttörőként megnyissa az utat a feltörekvő, sikeres hazai kishajós versenyzők számára egy eddig számukra ismeretlen ám vonzó, kihívásokkal teli, kemény versenyforma felé.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!