Az 50. Barcolana következik

Szokásoknak megfelelően vasárnap tíz órakor rajtol a Trieszt előtti öbölben Barcolana mezőnye.

Ha rajtnak lehet nevezni azt az eljárást, amikor a hajókon pufferekkel dodzsemezve próbálnak a nagyobbak utat törni maguknak a végeláthatatlan sorokban özönlő hajók között. A motor használható a rajtlövésig, így bőszeles indulás esetén előfordul, hogy a hajókon fenn a spinnaker és teljes gázzal hátramenetben pörög a propeller a korai rajt elkerülésére. A befutóra a mezőny körbe ér az öbölben a kevesebb, mint húszmérföldes pályán, mert gyakran az első befutásakor még akad, aki a rajtvonal környékén jár csak. Kis túlzással szinte száraz lábbal lehetne végig sétálni a hajókon a rajttól a befutóig.

Képzeljünk el egy Fehér Szalagnál valamivel rövidebb távot nagyjából négy kékszalagnyi mezőnnyel a pályán!

A No.1 vízre szállása Triesztben (még korlát nélkül)


“A jó rajt minden versenyen nagyon fontos, kis mezőnyben is, de a Barcolánán mindent eldöntő.”
– mondja Király Zsolt, he erről a versenyről kérdezzük. – “Életben kell maradni, lehetőleg az első sorból indítani, kiszabadulni a tömegből, aztán padlógázzal végig.”

Megtapasztalta már kétszer is. Egy alkalommal a Raffica Liberával csapatával sokáig az Esimit Europa előtt is vitorlázva végezett az élbolyban, míg a másik alkalommal – 2010-ben – egy Twelve Metre One Design hajóval olasz vitorlázókat irányítva lett az osztályban 150 hajóból 5., miközben célba értek a 77. helyen. Ahonnan aztán kizárták őket. Ugyanis a Barcolánán akkor is kötelező az orrkorláttal és farkorláttal a relingkötél, ha az az adott hajótípustól idegen és a hajóosztály előírásában sincs benne. Így most a No.1 is idétlen korláttal vitorlázik.

Ugyanígy járt évekkel ezelőtt egy Scholtz 22-es csapattal többek között Litkey Árpád és Lehóczky Gábor. Készítettek a verseny feltétleinek megfelelő relinget, elsők lettek osztályukban, majd kizárták őket arra hivatkozva, hogy az ő ideiglenes korlátjuk mégsem megfelelő.

Most Király Zsolték a Balatonra módosított, rövidített tőkesúlyú Russell Coutts 44-essel, ha jól sikerül a arajtjuk beférhetnek az első ötvenbe.

Bár az élen gyakran világhíres Maxi Yachtok és egyéb csodák vitorláznak sztárvitorlázók irányításával, de a  Barcolanára nem a futam különleges minősége miatt neveznek be a versenyzők. A lényeg itt az esemény, a rengeteg hajó, az egy héten át tartó rendezvények sorozata, a rengeteg ember együttléte. A buli, a parádé, ami egy héten át pörgeti egész Triesztet. A pályán is a különleges élményt elsősorban az óriási hajótömeg jelenti. (Ám a mennyiség csak Marxnál csap át minőségbe…)

A pályarekordot az Esimit Europa 2 Maxi tartja. 2010-ben Flavio Favinivel a kormánynál 56 perc és 13 másodperc alatt teljesítette távot. Ezt a csúcsidőt idén sem fenyegeti veszély, mivel gyengeszeles menet várható.

Ruji

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!