Egy osztály nemzetközi bemutatkozása a Balatonon

Három napon át a Luka 30 osztály első versenyének otthona volt az Alsóőrs Marina.

Rodion Luka egykori 49er világbajnok és olimpiai  ezüstérmes, Volvo Ocean Race résztvevő vitorlázó, a versenyzői hőfokot vállalkozásába is átültetve pörög és hajt, hogy a megálmodott versenyzésre és túrázásra egyaránt alkalmas praktikus vitorlás típusát a Luka 30-ast bevezesse a nemzetközi vitorlás világba és népszerű hajóosztállyá tegye. Ebben főszerepet adott a Balatonnak, ahol most megrendezte a születő osztály első flottaversenyét, máris négy nemzet csapatainak részvételével.

Rodion sokat jár Magyarországon. Itt készülnek a Pauger Carbon műhelyben a Luka 30-asok karbon rudazatai, míg a hajók Szlovéniában, illetve már Ukrajnában is. A Luka 30-as tervezője pedig a szlovén Andrej Justin, akinek a munkáival sűrűn találkozhatunk a vizeinken, hiszen évtizedek óta dolgozik  a magyar piacra. A Nautic típusok a 311, 330, 220 és a 370-esek vagy az egyedi 12 méteres Nautic Racerek  mind az ő tervei alapján születtek, de a Code 8 is Andrej Justin alkotása. A stílusa jól felismerhető, így az egyébként sok különegességet tartalmazó, egyedi formájú Luka 30-as beleillik a sorba.

Fotó: Pavel Zmey

A trélerezhető, felhúzható tőkesúlyos, sólyán vízre tehető és daru nélkül összeszerelhető, családi túrázásra is alkalmas Luka 30-as kiemelkedő versenyzői képességekkel is bír. Fürge gyenge szélben és nagyszerűen bírja a viharos időt is, amint ezt két hete egy dániai tengeri versenyen egy egysége bizonyította.

A Luka 30 a tavalyi és az idei Kékszalagon is remekül teljesítve bizonyított már.

Most júliusban az 50. jubileumi tókerülőn Tenke Péter csapata az abszolút sorrendben 29. helyen, az egytestű hajók között 16-ként ért célba, a 30 lábas verseny-túrahajóval csak kis különbséggel a Sirocco és a Lillafüred mögött érkezve!

Az első Luka 30-as kevesebb, mint két évvel ezelőtt szállt vízre, most pedig négy nemzet hét csapatának részvételével lezajlott az első L30 Class Championship, vagyis a nemzetközi flottabajnokság.

A hétfői bemelegítő nap után kezdetben messze nem ideális időjárásban, ám a második napon már napsütésben és jó szélben hét futamot vitorláztak a magyar, ukrán, német és japán csapatok. A győztes a Present Perfect nevű hajóval Tenke Péter, Goszleth Marcell, Tenke Martin, Bihary Gergely és Bihary Dániel csapata lett. Olimpiai bajnok kormányozta az ezüstérmes ukrán csapatot – Igor Matrienko 1996-ban az Atlantai Olimpiábn Sawannah vizein lett aranyérmes 470-esben. A harmadik a Rasmus Toepsch vezette német hajó lett.

A résztvevők hivatalosan is megalakították a nemzetközi L30-as osztályt, elnököt választottak és különböző dokumentumokat zártak egy csinos karbonszövet borítású időkapszulába, tartós emléket állítva az eseménynek.

Rodion Luka pedig részletesen elmesélte hogyan és miért találta ki ezt hajót, mit vár a jövőtől és hogyan képzeli a nemzetközi one design osztály státusz elérését. Ezt a beszélgetés is olvasható lesz itt a hajozas.hu-n néhány napon belül.

Ruji

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!