554 millióért vesz a Katasztrófavédelem veszélyes anyagok szállítását ellenőrző járőrhajót

A Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság 1 db, ADN (a veszélyes áruk nemzetközi belvízi szállításáról szóló Európai Megállapodás hatálya alá tartozó anyagok ellenőrzését ellátó) járőrhajót vásárol

A beszerzésre kerülő hajóval szemben támasztott követelmény, hogy a veszélyes áruk vízi szállításának ellenőrzéséhez megfelelő méretű, stabilitású, felszereltségű legyen és megfelelő menettulajdonságokkal rendelkezzen. A kialakítást úgy szükséges megválasztani, hogy a fentieken kívül alkalmas legyen: a biztonságos folyóvízi megállásra, a búvármerülésre (kerüljön kialakításra egy lehajtható vagy süllyeszthető platform, melyet a búvárok használhatnak feladatuk végrehajtására), illetve a fedélzetről lehessen vízből mentést végrehajtani csónakba, az idegen úszóműhöz történő melléállást és az ellenőrzött – még az üres állapotban megemelkedett – teherszállító hajókra történő biztonságos átszállást is végre lehessen hajtani.

A hajótest hegesztett szerkezetű, acél ötvözetből készüljön. Ajánlatkérő a megajánlható nagy szilárdságú hajóépítő alumínium felépítményt külön értékeli.

A hajó legalább kétszintes fedélzeti kialakítással rendelkezzen (eltolt szint megengedett), amelyek közül a legfelső fedélzeti szinten legyen található a kormányállás, így biztosítva az ellenőrzés alá vont úszólétesítményekre való jó rálátást. A klimatízált közösségi helységek biztosítsák a hajózó személyzet munkájához szükséges eszközöket, étkezési és pihenési lehetőségét. Rendelkezzen hálókabinnal a bizonytalan ideig tartó szolgálati feladatok ellátása, valamint a szolgálati időn kívüli, esetleges éjszakai pihenés biztosítására a hajó személyzete számára, szekrényekkel a személyzet felszereléseinek tárolására.

A hajó képes legyen az előírt ADN ellenőrző eszközök biztonságos tárolására és a kezeléshez szükséges térben történő használatra. A beépített berendezések energiaellátása a hajón kiépített rendszerekkel történjen. A hajó legyen felszerelve minden az éjszakai folyami hajózáshoz szükséges használati és biztonsági berendezéssel.

Fő méretek és jellemzők:

  • Hajótest típusa „V” kialakítású hajótest.
  • A hajótest kialakítás tegye lehetővé a használatot 50 %-ot nem meghaladó jégzajlás esetén is.
  • A hajótestet, a menet közben végrehajtandó ellenőrzések miatt megfelelő ütközésvédelemmel kell ellátni.
  • Min. hossz: 15 m, Max. hossz:20 m
  • Max. magasság: a hajó fixpont-magassága a mindenkori vízvonaltól számítva legfeljebb 6 méter legyen.
  • Max. szélessége:6 m
  • Max. merülés: 1, 2 m 4 fő személyzettel és teljes málhafelszereléssel, 1, 3 m 4+6 fő személyzettel és teljes málhafelszereléssel
  • Min. ivóvíz kapacitás: 300 liter
  • Főmotorok: 2x dízel, elektromos indítású hajómotor, külső motoros kialakítás nem megengedett
  • Meghajtás min. teljesítménye: Motoronként 250 LE
  • Meghajtás Hajócsavar
  • Felépítés: Acél (Ajánlatkérő a megajánlható nagy szilárdságú hajóépítő alumínium felépítményt külön értékeli.)
  • A hajó felépítménye legyen alkalmas legalább 4 fő állandó személyzet és további 6 fő ellátására, beleértve az étkezéshez szükséges felszerelési, elhelyezési elemeket.
  • A hajó biztosítsa további, legfeljebb 8 fő fedélzeten történő szállítását megfelelő ülőhely biztosításával.

Nyertes ajánlattevőnek a járőrhajó kezelésével, vezetéstechnikai sajátosságaival kapcsolatban legalább 9 fő részére, legalább 3 alkalommal magyar nyelvű képzést kell tartani a Mohácsi hajókikötőben az átadás-átvételének időpontjától számított 30 napon belül.

A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság közölte az uniós közbeszerzési közlönyben. A vételárat az uniós Környezeti és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) finanszírozza.

Ugyanez a cég építette az idén átadott Mohács I. katamarán sétahajót is:

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!