Mohács I. katamarán sétahajó. 740 lóerős és 207 millió forintba került

Az idegenforgalom szempontjából is mérföldkőnek számító vízi járművel, mely a „Mohács I.” nevet viseli, lehetővé válik a hazai és a horvátországi Duna-szakasz, valamint Dráva-szakasz bejárása, megtekintése.

Mohács Város Önkormányzata a horvátországi Pélmonostor testvérvárosával nyújtott be közös pályázatot a kerékpáros és a víziturizmus (Bike&Boat) összekapcsolására.

A Baranya megyei város megrendelésére magyar-horvát határon átnyúló projekt elemeként bruttó 207 millió forintból, 39 millió forint önrész mellett készült el Mohács város új, 50 fő szállítására alkalmas 20 méteres katamarán sétahajója – kezdte beszélgetésünket Szekó József Mohács Város polgármestere, akit a beruházásról kérdeztünk.

Milyen útvonalon fog közlekedni a hajó?

– A tervezett kiránduló útvonalak a gemenci Keselyűs-kikötőtől a Béda-Karapancsa tájegységig, horvát területen Eszékig, illetve Vukovárig terjednek majd, az Almás-kikötőnél érintve a Kopácsi-rétet. A hajó szolgáltatásai az utazóközönség részére belföldön 2019. április 15-től érhetők el, kivéve a május 9 és 12 közötti időszakot és május 23-át. Határon túli utazásra várhatóan 2019. június 1-től nyílik lehetőség.

Nem menetrend szerint fog közlekedni a hajó. Előre egyeztetett időpontokban csoportok, iskolások, egyedi megrendelések alapján lehet majd bérbe venni. A tarifákat az üzemeltető a Mohácsi Városgazdálkodási és Révhajózási Nonprofit Kft. nagyjából már kidolgozta, valahol 60 és 80.000 forint / óra körül lesz a bérleti díja a hajónak.

Az volt a célunk, hogy egy busznyi embert a hajó betudjon fogadni. Ha jön egy kiránduló társaság, akkor lehetőség legyen akár egy-két órás vagy hosszabb időtartamra is hajóutat tennie a Dunán.

Szekó József hozzá tette, hogy nem csak a turisták kiszolgálására vette a város a hajót. Örülne nagyon, ha a Mohácsiak is minél nagyobb számban használnák, és vennének részt kirándulásokon. A hajó alkalmas arra is, hogy céges rendezvényeket, kisebb konferenciákat megrendezzenek rajta. Az utastérben egy büfésarok és egy kis pódium is kialakításra került. A hajón prezentációk is tarthatók, hiszen van egy korszerű okostelevízió és hangosítás is.

A hajó Baranya megyében egy hiánypótló beruházás.

A megyei turisztikai programoknak a villányi bortúrák és a pécsi ókeresztény sírkamrák mellett egy kihagyhatatlan eleme lehet az, hogy a Dunán hajókázzanak az emberek, és megismerjék a környező táj természeti szépségeit.

A túrázóknak fontos információ, hogy a hajóval 10-15 kerékpár is kényelmesen szállítható, így kombinálhatók a programok szárazon és vízen.

Milyennek látja a régió turizmusát?

– Baranya megyében számos olyan látnivaló és attrakció van, ami miatt érdemes a turistáknak ide látogatni. Ezek jelenleg lokálisan működnek, nincsenek egy programcsomagban kínálva, összeszedve. Az egész világon felgyorsult minden. A turistáknak gyorsan kell élményt biztosítani, egyik helyszínről a másikra vinni és irányítani őket. Az a legjellemzőbb, hogy gyors impulzusok kellenek, és utána egy újabb helyszín ahol szintén ezt kapja a vendég. Itt a régióban ezt az igényt úgy lehetne kielégíteni ha a pécsi a villányi a siklósi a harkányi a szigetvári és a mohácsi adottságokat egy csomagban kínálnánk az ide látogatóknak. Ez esetben tudná Baranya megye hosszabb tartózkodásra bírni a turistákat, mivel egy-egy helyszínnek nincs annyi látnivalója, hogy egy-két napnál több időt eltöltsön a vendég.

A tervezésre és a kivitelezésre mindössze 12 hónap állt renedelkezésére a hajót építő cégnek.

A Mohács I. katamarán sétahajó Budapesten épült a Wiking Yacht Club Hajógyári-szigeten lévő telephelyén. Hodács Levente a hajó építésére kiírt közbeszerzést megnyerő Magyar Kikötő Zrt. mérnöke tájékoztatta a HAJOZAS.HU portált a hajó adatairól, és biztosított szerkesztőségünknek lehetőséget a hajó egyik tesztnapján arra, hogy készítsünk belső fotókat is a katamaránról.

MOHÁCS I. adatok:

  • Hosszúság: 20 méter
  • Szélesség: 7 méter
  • Vízkiszorítás: 23 tonna
  • Legnagyobb merülés: 80 cm
  • Férőhely: 50 fő + 2 fő személyzet
  • Motor: 2db soros hathengeres 5500 cm3-es dízel Volvo Penta + 1 db 13kW-os segédgép
  • Teljesítmény: 2 x 272 kW (370 LE)
  • Utazó sebesség: 35-40 km/ h
  • Fogyasztás: 40-60 liter / h
  • Üzemanyag tartály: 2 x 1000 liter
  • Édesvíz tartály: 500 liter
  • Fekália tartály: 500 liter
  • Egyéb felszereltség: akadálymentesített, fűthető, hűthető, okostévé, bárpult, elektromos horgonyemelő, 2db mélységmérő, térkép megjelenítő, Alphatron radar, 9 rétegű algagátló festés.

A Wiking Yacht Club kikötőjében készített belső fotóink a hajóról:

Fűthető, hűthető utastér.

Panorámamentes mosdó.

Mentőmellények és egyéb kellékek tárolására alkalmas helyiség.

Kapcsolók, rádiós berendezések, műszerek.

Kormányállás és a navigációs felület.

Gázkar és a műszerek.

Panoráma folyosó, klíma berendezés.

Volvo Penta D6 370, ebből van még egy.

A mohácsi komp látványát rózsaszín virágok ékesítik.


A cikkben szereplő külső fotók 2019. április 9-én készültek Mohácson, a belső fotók március 22-én készültek Budapesten, a Magyar Turizmus Média Kft. tulajdonát képezik, azokat interneten, nyomtatott formában, vagy bármilyen más módon megjelentetni, másolni, közölni tilos. A fentiektől eltérni kizárólag a HAJOZAS.HU oldal üzemeltetőjének írásos engedélyével van lehetőség.

Mindeközben pár napja a Tiszán vízre tették az első olyan nyaralóhajót, amelyet majd jogosítvány nélkül vezethetünk 2020-tól:

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!